Soutěž pro vysokoškoláky: Pro vodu - cena Nestlé za inovativní projekty hospodaření s vodou

  • 12. února 2015
  • Česká republika

Výzva pro vysokoškoláky: Navrhněte, jak šetrně nakládat s vodou.


Vysokoškoláci, kteří chtějí pomoci lépe zacházet s vodou, mohou přihlásit své nápady do studentské soutěže „Pro vodu – cena Nestlé za inovativní projekty hospodaření s vodou“. Podle pravidel soutěže by měli navrhnout, jak omezit plýtvání vodou, jak ji šetrně čistit a znovu využívat nebo umožnit její přirozené zasakování v městech i krajině. Nejlepší projekty získají finanční odměny ve výši až 30 tisíc korun. Uzávěrka přihlášek do soutěže, kterou již po třetí vyhlašuje Nadace Partnerství, je 12. února 2015. Podrobnější informace jsou dostupné na www.soutezprovodu.cz.


Přihlášené projekty by se měly zabývat odpovědným hospodařením s vodou v jedné ze dvou kategorií – město a krajina nebo budova a technologie. „Míst, kde by se mělo začít lépe nakládat s vodou, je v naší zemi mnoho – od jednotlivých domácností, přes veřejné i průmyslové budovy až po rozsáhlá území v zemědělské krajině. A tak se studenti mohou zaměřit například na recyklaci šedé vody, efektivní využití dešťové vody, obnovu prostředí kolem řek nebo třeba snížení spotřeby vody ve výrobním procesu,“ říká koordinátorka soutěže Zuzana Šeptunová z Nadace Partnerství.


Soutěže se mohou zúčastnit týmy složené z 1 až 3 členů. Je možné přihlásit rozpracované návrhy, stejně jako bakalářské a diplomové práce nebo již uskutečněné projekty. Kromě stávajících studentů je soutěž přístupná také čerstvým absolventům, kteří školu ukončili v roce 2014. Soutěž proběhne dvoukolově a ve finále vysokoškoláci představí své nápady odborné porotě. Ta v každé kategorii vybere tři nejlepší projekty, které získají finanční odměny ve výši 5, 10 a 30 tisíc korun. Vítězné projekty Nadace Partnerství zveřejní 26. března 2015 u příležitosti Světového dne vody (22. března).


V předchozím ročníku soutěže zvítězila dvě inspirativní řešení – jedním z nich byl projekt „Brno žít, vodu pít“ s cílem zvýšit povědomí Brňanů o městských fontánkách s pitnou vodou. „Za úspěch považujeme, že se konečně podařilo brněnská pítka označit cedulkami s nápisem pitná voda. Snad to přispěje k jejich většímu využití,“ komentují další vývoj svého nápadu jeho autorky Martina Soldánová a Eva Staffová. Druhým vítězným projektem se stal návrh nových nábřeží u řeky Svitavy, do nějž autorka Linda Pišová vhodně začlenila mola, schody směřující k vodě, klidná posezení i rybí přechod u jezu, který by zlepšil podmínky pro ryby a další živočichy.


Informace o soutěži: http://www.soutezprovodu.cz/


Kontakt – Nadace Partnerství:
Zuzana Šeptunová, koordinátorka soutěže, zuzana.septunova@nap.cz, 515 903 127, 775 856 985
Adéla Mráčková, PR manažerka soutěže, adela.mrackova@nap.cz, 515 903 123, 721 468 231


Kontakt – Nestlé:
Jana Blecherová, Corporate Affairs, jana.blecherová@cz.nestle.com, 261 322 539, 724 420 902



Nadace Partnerství již 23 let pomáhá lidem pečovat o životní prostředí. Poskytuje jim k tomu granty, odborné služby a inspiraci ze zahraničí. Podporuje kvalitní veřejná prostranství, zelené stavění, vzdělávání, péči o zeleň ve městě i v krajině, zklidňování dopravy, šetrnou turistiku a ochranu přírody. Každoročně vyhlašuje oblíbenou celostátní anketu Strom roku, založila tradici Festivalu otevřených sklepů, v Brně postavila vzdělávací centrum Otevřená zahrada určené pro environmentální vzdělávání žáků škol, dospělých i studentů univerzit. Společně se čtyřmi sesterskými nadacemi v Bulharsku, Maďarsku, Rumunsku a na Slovensku je součástí asociace Environmental Partnership Association.
www.nadacepartnerstvi.cz


Kampaň Nestlé pro vodu v krajině je společným projektem Nadace Partnerství a firmy Nestlé. Cílem projektu je hledání přírodě blízkých řešení, která by pomohla zadržovat vodu v krajině, předcházet riziku povodní i šetrně hospodařit s vodou. Nedílnou součástí konkrétních výstupů projektu je i zvyšování povědomí široké veřejnosti o možnostech zmírňovat problémy spojené s vodou v České republice.


NESTLÉ je přední světovou potravinářskou firmou, podnikající v oblasti výživy, zdraví a zdravého životního stylu. Byla založena ve švýcarském Vevey lékárníkem Henri Nestlé v 19. století. Počátkem 90. let 20. století se stala strategickým investorem do českého a slovenského potravinářského průmyslu. V Česku NESTLÉ vyrábí ve svých závodech ZORA Olomouc a SFINX Holešov čokoládové a nečokoládové cukrovinky pod značkami ORION, STUDENTSKÁ PEČEŤ, DELI, MARGOT, MODRÉ Z NEBE, BON PARI, JOJO a další. Na Slovensku vyrábí v závodě Carpathia Prievidza široký sortiment kulinářských výrobků pod značkami MAGGI a CARPATHIA. NESTLÉ uvádí na trh také dovážené potraviny pod mezinárodními značkami, jako jsou tyčinky KIT KAT, instantní káva NESCAFÉ, kojenecká a dětská výživa NESTLÉ, potrava pro domácí zvířata PURINA, FRISKIES a DARLING. Prostřednictvím společnosti Cereal Partners jsou uváděny na trh snídaňové cereálie Nestlé.
Podnikání Nestlé se celosvětově řídí konceptem tzv. vytváření sdílené hodnoty (Creating Shared Value), který vyjadřuje základní přístup Nestlé ke společenské odpovědnosti firem. Vychází z myšlenky, že pro dlouhodobou úspěšnost podnikání je nezbytné, aby přinášelo hodnotu nejen vlastním akcionářům, ale také společnosti, ve které působí.
www.nestle.cz


Další informace, fotografie nebo videa k události
Informace

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info