Blok expertů: Tvorba firemních vzdělávacích systémů

  • 9. dubna 2015
  • FF MU, A. Nováka 1, budova D, učebna D21

Pokud má vzdělávání přispívat optimálním způsobem k zefektivňování činností a procesů uvnitř organizace, musí být efektivní i samo o sobě. Teoretické koncepty ve vztahu k vzdělávání často oscilují mezi dvěma póly. Jeden představuje humanitní pojetí vzdělávání, jehož posláním je osvobození ducha. Druhý pohled zas hovoří o vzdělávání jako o prostředku sociální selekce a kontroly. Efektivní firemní vzdělávání, díky realizačnímu prostoru, ve kterém se nachází, zohledňuje oba pohledy. V obecné úrovni lze vnímat vzdělání jako prostředek humanizace, avšak sociální realita vymezuje vzdělávání významnou socializační roli. Konec konců i emancipační rozměr vzdělávání není ničím jiným než snahou připravit jedince či skupiny na společenskou změnu. Vzdělávací systém je projevem racionální snahy komplexně ovlivňovat podmínky pro rozvoj vzdělávaných skrze jasně definovanou metodiku a komplexní evaluaci. Rozumná a srozumitelná aplikace je pojítkem mezi mnohdy odtrženými světy teorie a praxe. Proto je příspěvek orientován především na aplikační oblast identifikace a analýzy vzdělávacích potřeb, využívání kompetenčních modelů, formy a prostředky vzdělávání a evaluaci. Při tvorbě vzdělávacího systému v konkrétní organizaci můžeme volit různá východiska. Pro volbu toho optimálního je však vhodné znát více alternativ. Zprostředkovat pohled na několik konceptů a především na možnosti jejich aplikace ve firemní praxi je hlavním cílem tohoto příspěvku.


Přednáší: Vojtěch Kořen
15.50–17.25


Další informace, fotografie nebo videa k události
Informace

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info