Informace o projektu

Informace o projektu
Stavba vysoce kvalitních datových struktur na grafickém hardware (GPU SBVH)

Kód projektu
MUNI/C/1477/2014
Období řešení
1/2015 - 12/2015
Investor / Programový rámec / typ projektu
Masarykova univerzita
Fakulta / Pracoviště MU
Fakulta informatiky

Cílem projektu je vyvinout paralelní implementaci algoritmu pro stavbu akcelerační datové struktury Split Bounding Volume Hierarchy (SBVH) na grafických kartách (GPU). Tato datová struktura patří mezi nejefektivnější datové struktury pro akceleraci algoritmu sledování paprsku, který se používá pro fotorealistické vykreslování ve filmech nebo ve vizualizacích produktů např. v automobilovém průmyslu. Stavba této datové struktury je ovšem výpočetně velmi náročná. Z toho důvodu je vhodné ji paralelizovat a využít výkonu grafického hardware. Přes zjevné výhody rychlé paralelní stavby této datové struktury nebyl tento algoritmus nikdy paralelizován, pravděpodobně kvůli potřebě dynamické alokace paměti. Díky nedávnému vývoji v oblasti dynamické alokace paměti na grafickém hardware je toto nyní možné. Důraz projektu je kladen na vyvinutí efektivního paralelního řešení stavby SBVH a vyhodnocení urychlení vůči stávajícímu sekvenčnímu přístupu.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info