Informace o publikaci

Somatopedie. Speciální pedagogika osob s tělesným a zrakovým postižením.

Autoři

VÍTKOVÁ Marie

Rok publikování 2014
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Specifika vzdělávacích potřeb žáků s tělesným postižením v inkluzivní škole je třeba hledat v kontextu inkluzivního vzdělávání. Podmínky pro jejich vzdělávání se dají shrnout do několika kategorií : bezbariérovost, vytvoření ergonomického pracovního místa, specifické pomůcky, prostorové, časové a personální zdroje pro péči a terapii, speciální pedagogové a učitelé, flexibilní forma organizace školního života, určené prostory pro kooperaci a týmovou práci. K didaktickým zvláštnostem / podpůrné dimenzi patří: vnímání prostoru, grafomotorika, samostatnost, organizování sama sebe, vyrovnání se s postižením, časová dimenze učení, flexibilní organizační formy učení. Specifické dimenze inkluzivního učení žáků s tělesným postižením mohou mít vždy jen charakter návrhu, neboť samotná dimenze tělesného postižení je heterogenní.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info