Mgr. Jan Miškov

Životopis

Životopis

Identifikace osoby
  • Miškov, Jan; Mgr., 3. 7. 1985, Bruntál
Pracoviště
  • Katedra pedagogiky
    Pedagogická fakulta
    Masarykova univerzita
    Poříčí 7
    603 00 Brno
Funkce na pracovišti
  • doktorand, lektor, školitel, konzultant e-learningu, výzkumník, analytik
Vzdělání a akademická kvalifikace
  • 2011: udělen titul Mgr. v oboru Mediální studia a žurnalistika,
    magisterská práce "Evoluce interaktivní dramatické hry"
  • 2008: udělen titul Bc. v oborech Mediální studia a žurnalistika a Mezinárodní vztahy,
    bakalářská práce "GameArt - Digitální hry a současná vizuální kultura"
Přehled zaměstnání
  • 2011 - : PdF, FSS MU Brno, lektor, konzultant e-learningu, doktorand, výzkumník, asistent
  • 2019 - 2020: Nakladatelství FORUM s.r.o., editor
  • 2017 - 2018: Media Tenor CZ, zpracovatel textu
  • 2012 - 2015: MU Game Studies, editor gamestudies.cz
  • 2009 - 2011: Masarykova univerzita, pomocná vědecká síla
  • 2008 - 2009: Motorola s.r.o., customer service representative
  • 2005 - 2007: počítačový magazín CHIP, externista
Pedagogická činnost
  • SZ6110 Gamifikace ve vzdělávání – teorie i praxe týkající se gamifikace ve vzdělávání a game-based learningu
  • SZ6006 Výzkum v pedagogické praxi – metodologie pedagogického výzkumu, psaní zpráv a tvorba posterů
  • ZURb1406 Specializovaná žurnalistika: Herní žurnalistika – audiovizuální tvorba a psaní článků se studenty v redakci
  • ZURb1118 Seminář k bakalářské práci II. – konzultace a vedení diplomantů
  • ZUR161 Seminář k bakalářské práci – konzultace a vedení diplomantů
  • ZURb1119 Proseminář k bakalářské práci – konzultace a vedení diplomantů
  • ZUR138 Úvod do studia kultury (2012-2017) – seminář k e-learningovým oporám kurzu a budování jeho informační databáze na principech kooperativní výuky
  • ZUR401 Základy studia kultury (2011-2016) – organizace, hodnocení průběžných úkolů a testů
  • ZUR521 Umění a média + ZUR511 Umělecká kritika v tištěných médiích (2013-2017) – asistent vyučujícího
  • IM090 Kritická analýza digitálních her (2015) – semináře rozdělené na teoretické, analytické a diskuzní sekce
  • ZUR390 Počítačové hry v kontextu psychologie (2012) – přednášky o historii digitálních her a fenoménu flow z oblasti pozitivní psychologie
  • viz také záznamy konferenčních přednášek v sekci publikací
Vědeckovýzkumná činnost
  • Zabývám se tématy e-learningu, edukačních her, mediálních účinků a výukových modelů. Kromě edukativního potenciálu digitálních her mě fascinuje jejich vizuální kultura, struktura, fungování a sdílené aspekty s předchozími mediatypy.
Akademické stáže, studijní nebo pracovní pobyty
  • 1. 2. 2022 – 31. 5. 2022: IT University of Copenhagen, Copenhafgen, Freemover, DNK
    • Zahraniční pracovní pobyt na dánské IT University of Copenhagen. Budu zde pracovat na disertaci, diskutovat s kolegy, navštěvovat přednášky a workshopy v Centre for Computer Games Research.
Univerzitní aktivity
  • Gamestudies.cz byl první akademický online žurnál se zaměřením na (digitální) hry v České republice i na Slovensku (financovaný z prostředků OPVK). Produkováním edukačního pořadu SAVE° pro univerzitní televizi jsem se prakticky věnoval herní žurnalistice. Coby spoluzakladatel neziskové organizace MU Game Studies retrospektivně vnímám sociokulturní rozměr a význam her jakožto produktů lidské tvořivosti, ale i procesů, v nichž se lidé setkávají, hrají a pracují spolu než-li proti sobě.
Význačné profesní úspěchy
  • 2022 – projekt specifického výzkumu MUNI/A/1397/2021 na KPed PdF MU
  • 2021 – projekt specifického výzkumu MUNI/A/1481/2020 na KPed PdF MU
  • 2019 – vytváření e-learningových opor kurzů KMSŽ FSS MU
  • 2017 – výzkumná analýza v rámci projektu OPVVV MUNI 4.0
  • 2016 – příprava návrhu subprojektu katedry pro OPVVV SIMU+
  • 2014 – organizace Central and Eastern European Game Studies (CEEGS 2014) konference
  • 2012 – organizace mezinárodní akademické CONference 2.0, jež udala směr pokroku herních studií v našem regionu
Vybrané publikace
  • MIŠKOV, Jan. The Place of Gamification in the Educational Context. Online. In Oscar Bernardes, Vanessa Amorim, Antonio Carrizo Moreira. On the Influence and Effectiveness of Gamification in Education. USA: IGI Global, 2022. s. 1-22. Handbook of Research. ISBN 978-1-6684-4287-6. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.4018/978-1-6684-4287-6.ch001. [citováno 2024-04-24] book webpage info
  • MIŠKOV, Jan. Preference uživatelů gamifikovaného výukového systému. Online. In ČAPV. 2022. ISBN 978-80-280-0090-5. [citováno 2024-04-24] Sborník příspěvků XXX. výroční konference ČAPV info
  • MIŠKOV, Jan. Gamifikace vzdělávacího prostředí optikou user experience. Online. In Lucia Magalová, Miroslav Macák, Patrik Kolenčík. Zborník z vedeckej konferencie doktorandov a mladých vedeckých pracovníkov QUO VADIS MASSMEDIA & MARKETING. Slovensko: Fakulta masmediiálnej komunikácie UCM v Trnave, 2022. s. 100-133. ISBN 978-80-572-0252-3. [citováno 2024-04-24] link info
  • MIŠKOV, Jan. Motivation with Game Elements in Education Mediated by E-Learning Resources. Online. Acta Ludologica. Trnava: The Faculty of Mass Media Communication, University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava, 2021, roč. 4, č. 1, s. 24-51. ISSN 2585-8599. [citováno 2024-04-24] Acta Ludologica June 2021 info
  • MIŠKOV, Jan. Vysokoškolský učitel jako designér e-learningu s herními prvky. Online. In ČAPV. 2021. ISBN 978-80-7392-367-9. [citováno 2024-04-24] Sborník příspěvků XXIX. výroční konference ČAPV info
  • MIŠKOV, Jan. Changing the Ways, Possibilities and Results of Teaching Through the Application of Game Principles in Online Learning. Online. In L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres. ICERI2017 Proceedings. Seville: IATED Academy, 2017. s. 3014-3024. ISBN 978-84-697-6957-7. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.21125/iceri.2017.0845. [citováno 2024-04-24] info
  • MIŠKOV, Jan. Simulace redakčního systému v rámci výukového modelu pro herní žurnalistiku. Online. In Denisa Jánošová, Ľudmila Čábyová. Quo Vadis Massmedia, Quo Vadis Marketing 2016. Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie doktorandov a mladých vedeckých pracovníkov. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie UCM, 2016. s. 101-118. ISBN 978-80-8105-804-2. [citováno 2024-04-24] Quo vadis info
  • MIŠKOV, Jan, Tomáš BÁRTEK a Jaroslav ŠVELCH. New Perspectives in Game Studies: Proceedings of the Central and Eastern European Game Studies Conference. Online. Brno: Munipress, 2015. ISBN 978-80-210-8044-7. [citováno 2024-04-24] info
  • MIŠKOV, Jan. Videohry – odraz japonského životního stylu. Online. In Ondřej Kavalír. Made in Japan. Eseje o současné japonské popkultuře. Praha: Labyrint, 2014. s. 81-99. 2. svazek edice LABYRINT FRESH EYE. ISBN 978-80-87260-63-0. [citováno 2024-04-24] URL info
  • MIŠKOV, Jan. Digital games´ educational principles utilised in e-learning courses. Online. In L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres. EDULEARN13 Proceedings. 5th International Conference on Education and New Learning Technologies. Barcelona: International Association of Technology, Education and Development (IATED), 2013. s. 1003-1013. ISBN 978-84-616-3822-2. [citováno 2024-04-24] URL info
  • MIŠKOV, Jan. Genealogie interaktivního textu : Remediace literatury, divadla a filmu v Heavy Rain. Online. Iluminace (časopis pro teorii, historii a estetiku filmu). Praha: Národní filmový archiv, 2012, roč. 24, č. 2, s. 65-87. ISSN 0862-397X. [citováno 2024-04-24] článek republikovaný na gamestudies.cz Archiv Iluminace 2/2012 Téma: Počítačové hry jako expresivní médium (dostupné online přes ProQuest a Ebsco) info
  • MIŠKOV, Jan. Umění nových médií. Online. CHIP : počítačový magazín. Praha: Vogel Publishing, 2006, roč. 16, 9/06, s. 26-28. ISSN 1210-0684. [citováno 2024-04-24] info

5. 8. 2022

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info