Informace o publikaci

The Factors Affecting the Presentation of Events and the Media Coverage of Topics in the Mass Media

Název česky Faktory ovlivňující prezentaci událostí a medializaci témat v masových médiích. 2nd World Conference on Psychology and Sociology
Autoři

PAVELKA Jiří

Rok publikování 2013
Druh Článek ve sborníku
Konference Procedia - Social and Behavioral Sciences
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
www http://ac.els-cdn.com/S1877042814034089/1-s2.0-S1877042814034089-main.pdf?_tid=0ff89382-9be2-11e4-93d3-00000aacb35e&acdnat=1421235776_05c538f56e419b1904b1da50f679ff27
Doi http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.04.482
Obor Písemnictví, mas-media, audiovize
Klíčová slova mass media communication; presenting events in the media; media coverage of a topics; news values; gatekeeping; framing; agenda setting; higher education
Přiložené soubory
Popis Komercionalizace a globalizace kultury, ktoré jsme stále více svědky, je spjatá s procesy medializace, tzn. s masově komunikačními procesy, jejichž cílem je akcentovat konkrétní témata. V příspěvku se zaměříme na prezentaci způsobů, které se uplatňují v mediálním prostředí při výběru témat. Zaměříme se na jeden segment medializace, a to na problém, jak masová média vybírají svá témata a které faktory tento proces ovlivňují. Budeme se zde věnovat konstrukčně „nejjednoduššímu“ žurnalistickému žánru, zprávě. Vycházíme z konceptu, že medializace vyjadřuje vztah mezi subjekty masové komunikace, médii, mediálními produkty a sociální realitou. A to hlavně proto, že medializace se současně stává účinným nástrojem konstrukce mediální reality, která je publiky s nízkým stupněm mediální gramotnosti percipovaná jako realita sociální.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info