Informace o publikaci

Chceme být Applem mezi nakladateli: strategie budování brandu v současném českém nakladatelském poli

Autoři

KIRKOSOVÁ Kateřina

Rok publikování 2015
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
Popis V tomto příspěvku chápu knižní průmysl jako významnou součást širšího mediálního průmyslu a soustředím se na strategie pro vytváření a upevňování obchodní značky v současném českém nakladatelském poli. V návaznosti na konceptualizaci uměleckého pole francouzského sociologa Pierra Bourdieu chápu knižní nakladatele jako svého druhu dvojí agenty. Ideálně musejí umět funkčně a invenčně skloubit logiku světa umění a logiku světa obchodu, jež jsou často vnímány jako protikladné až neslučitelné. Představím způsoby, jak se s tímto inherentním pnutím vyrovnávají malí, střední i velcí nakladatelé a zaměřím se na mechanismy budování edičního profilu či způsoby zvýznamňování značky mezi žánrově či tematicky podobnou produkcí. Shrnu, jakou roli hraje nakladatelská značka pro čtenáře a jakou pro obchodní partnery (např. při jednání s literárními agenturami). Závěrem se pokusím zhodnotit, jaký manévrovací prostor nakladatelství spolu s rozpoznatelnou značkou jakožto specifickou formou symbolického kapitálu získává, například pro hodnotové rekódování hierarchie literárních žánrů (krimi, erotická literatura).

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info