PhDr. Mgr. Soňa Chaloupková, Ph.D.
odborná asistentka – Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky
korespondenční adresa:
Poříčí 623/7, 603 00 Brno
kancelář: bud. A/2011
Poříčí 945/9
603 00 Brno
telefon: | 549 49 5144 |
---|---|
e‑mail: |
Konzultační hodiny
JARNÍ SEMESTR 2024
Prezenční studium: Pondělí 11:30 - 13:00 hodin nebo dle dohody emailem: chaloupkova@ped.muni.cz
V pondělí 11.3. 2024 konzultační hodiny od 15:00 do 16:30 hodin.
Kombinované studium: podle rozvrhu dle dohody emailem: chaloupkova@ped.muni.cz
Vždy ve čtvrtek SPMP BRNO Lomená 44 nebo Večerní škola IVIV Poříčí 31.
Pro přijetí k vedení bakalářských a diplomových prací doporučuji následující témata:
Problematika psychopedie - osoby s poruchou intelektu v dospělosti, podpora samostatného života dospělých osob s poruchou intelektu, pracovní uplatnění a formy bydlení osob s poruchou intelektu, volný čas osob s poruchou intelektu, rodina s dítětem s poruchou intelektu, problematika nestátních neziskových organizací pro osoby s poruchou intelektu, dívky a ženy s poruchou intelektu a jejich podpora v sociální inkluzi, žák s oslabením kognitivního výkonu a mírnou poruchou intelektu a jeho specifika v edukačním procesu.
Příklady aktuálních témat k řešení:
- Inkluzivní vzdělávání žáků s mírnou poruchou intelektu - podíl inkluzivního vzdělávání žáků s mírnou poruchou intelektu ve školách.
- Vztah "motoriky a poruch intelektu". Motorické učení a případný deficit v oblasti JM, HM, GM. Oblast ICT a souvislost s motorikou žáků s poruchou intelektu - používání mobilů, tabletů, PC, sociálních sítí. Terapie a reedukace JM - ergoterapie u žáků a osob s poruchou intelektu. Terapie a reedukace HM - fyzioterapie u žáků a osob s poruchou intelektu. Využití kineziologie jako přístupu pro podporu motoriky osob s poruchou intelektu. Vizuomotorická koordinace a její vliv na školní a pracovní kariéru žáků a osob s mírnou poruchou intelektu. Minimalizace dopadu poruchy intelektu na úroveň HM, JM, GM a zlepšení předpokladů pro začlenění do společnosti, do školy, práce, volnočasových činností.
- Finanční gramotnost ve výuce žáků s mírnou poruchou intelektu a její podpora u dospělých osob s poruchou intelektu.
- Řešení praktických a rizikových situací ve výuce žáků a dospělých osob s mírnou poruchou intelektu (poskytování první pomoci, přivolání první pomoci, prevence zneužívání apod.).
- Podpora zdravého životního stylu ve výuce a intervenci žáků a osob s poruchou intelektu (výživa, hygiena, prevence).
- Komunitní život osob s poruchou intelektu. Sociální inkluze osob s poruchou intelektu do místní komunity.
- Sociální služby pro osoby s poruchou intelektu. Deinstitucionalizace sociálních služeb pro osoby s poruchou intelektu.
- Koncept lidských práv v praxi osob s poruchou intelektu.
- Sebeobhajování osob s poruchou intelektu.
- Sexualita a sexuální výchova osob s poruchou intelektu.
Vyučované předměty
Jaro 2024 na Pedagogické fakultě
- Deficity dílčích funkcí
- Obor: Psychopedie
- Obor: Psychopedie 1 (SP3941, SPc941)
- Obor: Psychopedie 2
- Specializace 1b Psychopedie
- Specifické poruchy učení (FC5069, ISPk02, ISPp02)
- Specifické poruchy učení – základy oboru (SP3003, SPc113)
- Specifické poruchy učení 1
- Specifické poruchy učení 2
- Výuka žáků se SVP I – narušená komunikační schopnost a specifické poruchy učení (SPc331, SPc508)
Podzim 2023 na Pedagogické fakultě
- Mentální postižení a PAS - těžké mentální postižení a PAS
- Mentální postižení a PAS 2
- Podpůrná opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole (ISPk03, ISPp03)
- Poradenství, diagnostika a intervence v psychopedii II
- Specializace 1b Psychopedie
- Speciální pedagogika
- Speciální pedagogika II (SZ6108, SZ6109)
- Strategie podpory v učení a práce s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami na ZŠ (SP2002, SPc022, SPc339, SPc613, SPc813)
- Žák se speciálními vzdělávacími potřebami (SP3600, SPc360, SPc936)
Jaro 2023 na Pedagogické fakultě
- Obor: Psychopedie (SP3640, SPk401)
- Obor: Psychopedie 2
- Specializace 1b Psychopedie
- Specifické poruchy učení (FC5069, ISPk02, ISPp02)
- Specifické poruchy učení – základy oboru
Podzim 2022 na Pedagogické fakultě
- Obor: Specifické poruchy učení (SP2003, SPc501, SPk231)
- Odborná praxe průběžná – P, E, So, Of
- Oslabení dílčích funkcí a prevence deficitů v předškolním věku
- Podpůrná opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole (ISPk03, ISPp03)
- Poradenství, diagnostika a intervence ve specifických poruchách učení I.
- Specializace: Specifické poruchy učení
- Speciální pedagogika II (SZ6108, SZ6109)
- Speciální pedagogika III (SPk411, SPp411)
- Strategie podpory v učení a práce s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami na ZŠ (SP2002, SPc339, SPc613, SPk202, SPp202)
- Výuka žáků se SVP I – narušená komunikační schopnost a specifické poruchy učení
- Žák se speciálními vzdělávacími potřebami
Jaro 2022 na Lékařské fakultě
Jaro 2022 na Pedagogické fakultě
Podzim 2021 na Pedagogické fakultě
- Obor: Specifické poruchy učení (SP2003, SPc501, SPk231)
- Poradenství, diagnostika a intervence ve specifických poruchách učení I.
- Specializace: Specifické poruchy učení
- Speciální pedagogika II (SZ6108, SZ6109)
- Speciální pedagogika III (SPk411, SPp411)
- Strategie podpory v učení a práce s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami na ZŠ (SPc339, SPk202, SPp202)
- Výuka žáků se SVP I – narušená komunikační schopnost a specifické poruchy učení
- Žák se speciálními vzdělávacími potřebami
Podzim 2017 na Pedagogické fakultě
- Edukace žáků s mentálním postižením 2
- Specializace: Edukace žáků v riziku problémů / poruch chování a s mentálním postižením 2 (SPSMK_S4h2, SPSMP_S4h2)
Jaro 2017 na Pedagogické fakultě
- Edukace jedinců s mentálním postižením 1
- Edukace žáků s mentálním postižením 1
- Specializace: Edukace žáků s mentálním postižením 1
- Specializace: Edukace žáků v riziku problémů / poruch chování a s mentálním postižením 1 (SPSMK_S4h1, SPSMP_S4h1)
- Specializace: Poradenství, diagnostika a intervence u jedinců s mentálním postižením 1