Informace o publikaci

Co je nového v Kodexu marketingu náhrad mateřského mléka?

Autoři

PEŘINA Aleš

Rok publikování 2015
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Lékařská fakulta

Citace
Přiložené soubory
Popis Mezinárodní kodex marketingu náhrad mateřského mléka (dále jen Kodex) byl přijat WHO v roce 1981 a je udržován následnými rezolucemi. V České republice je implementace kodexu roztříštěna mezi vyhlášku Ministerstva zdravotnictví o potravinách pro zvláštní výživu a obecný Zákon o regulaci reklamy. Nejčastěji je Kodex porušován ve věci nedodržování zásad označování výrobků. Nejčastěji prostřednictvím grafických sdělení může být u veřejnosti vytvářena představa o podobnosti mezi mateřským mlékem a výrobkem počáteční nebo pokračovací výživy novorozenců a kojenců. Přednáška věnovala pozornost významu jednotlivých typů údajů na obalech výrobků počáteční a pokračovací kojenecké výživy, identifikaci tvrzení a významu výživových a zdravotních tvrzení.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info