Informace o publikaci
Rozvoj tvůrčí představivosti dítěte předškolního věku
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2014 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | CREA-AE, Kreatívne reflexívne emocionálne alternatívne umelecké vzdelávanie |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://kreativnevzdelavanie.sk/media/CREA-AE_2014.pdf |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | preschooler; art activities; a teacher in kindergarten; creative imagination; creativity |
Popis | Mým záměrem je poukázat na důležitou roli učitele v procesu rozvoje tvůrčí představivosti u dětí předškolního věku. Učitelé v mateřských školách mají velkou čest být na samém počátku utváření celoživotního procesu kultivace lidské mysli. Dětem v mateřských školách by měla být otevřena cesta k získávání výtvarných zkušeností přiměřených jejich věku. Svou pozornost jsem zaměřila na rozvoj schopností malých dětí prostřednictvím výtvarných aktivit. Také kladu důraz na jejich citový vývoj, na způsob dětského chápání vlastní osobnosti a podporu jejich představivosti. Abychom mohli rozvíjet dětskou tvůrčí představivost, musíme proniknout až do srdce dítěte a získat si jeho mysl. Výtvarné aktivity a motivace k tvorbě poskytují dětem příležitost, jak své myšlenky, emoce, dosavadní zkušenosti a fantazii přenést na výkres. Výtvarný artefakt se v té chvíli stane také prostředkem komunikace mezi dítětem a učitelem a dodá smysl tvorby pro duševní růst. |