Informace o publikaci

Princip spravedlnosti při hodnocení žáků a studentů v matematice

Autoři

DAN Jiří

Rok publikování 2014
Druh Konferenční abstrakty
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Od vydání prvního školního řádu dne 6. prosince 1774 je v našich školách uplatňován princip výkonu. Předpokládá se, že si žáci v různé míře osvojí hodnotitelné a podle dopředu daných pravidel hodnocené znalosti, dovednosti a návyky. Přitom škola klade na žáka nároky v oblasti učebního výkonu a kázeňského přizpůsobení. Aktuální odbornou i společensko-politickou otázkou je „spravedlivé“ hodnocení žáků, to platí i pro matematiku. Uplatňování principu výkonu a s ním spojeného hodnocení je v posledních letech terčem různě motivovaných systematických útoků. Jsme svědky posunování významu „práva na vzdělávání“, bohatě finančně dotovány jsou projekty vycházející vstříc volání po „rovných příležitostech“. Cílem sdělení je poskytnout psychologický pohled do zákulisí těchto snah a na základě analýzy zahraničních zdrojů přinést informace na podporu stanoviska, že „rovnost není spravedlnost.“

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info