Informace o publikaci

Rozklady čísel jako kombinatorický problém na základní škole

Autoři

BERÁNEK Jaroslav

Rok publikování 2014
Druh Konferenční abstrakty
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovaci forem a metod výuky na střední škole. V příspěvku je ukázána možnost využití induktivního postupu ve výuce matematiky na základní škole. Nejprve je stručně uvedena kombinatorická teorie rozkladů přirozených čísel na sčítance. V další části je pomocí induktivního postupu řešen problém rozkladu přirozených mocnin čísla dvě na sčítance, které jsou rovněž mocninami čísla dvě. Tento problém je dán do souvislosti s vyjádřením přirozeného čísla ve dvojkové číselné soustavě.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info