Informace o publikaci

Sdílení tacitních znalostí mezi studenty učitelství a jejich vzdělavateli v průběhu pedagogické praxe.

Logo poskytovatele
Autoři

CÁSKOVÁ Kateřina ŠVEC Vlastimil

Rok publikování 2015
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Přiložené soubory
Popis Výzkum je realizován v rámci grantového projektu GA ČR (13-20049S), jehož cílem je ověřit použití tzv. čistého jazyka k detekci tacitních pedagogických znalostí osvojovaných studenty učitelství v průběhu jejich pedagogické praxe. Tacitní znalosti jsou vysoce individuální, obtížně vyjádřitelné, vznikající ze subjektivní zkušenosti jedince a projevující se v jeho jednání zejména při řešení neočekávaných situací. Vychází se z teorií Šíp, Švec (2013) tacitní znalost je dynamická a utváří se v poli student – žák, interakcí studenta se žáky. Dalším teoretickým zdrojem je teorie čistého jazyka Davida Grova. Jedná se o specifický způsob dotazování, který je zaměřen na osobu klienta s cílem dostat se do procesů probíhajících v jeho mysli a těle. Proces sdílení je součástí tzv. modelu učňovství. Utváření tacitních znalostí je chápáno jako proces od gestaltu přes schéma k teorii. Cílem výzkumu je zjistit, jak sdílení tacitních znalostí přispívá k osvojení tacitních znalostí studenta. The shaping of tacit knowledge is understood as a process from gestalt through the scheme to the theory. The aim of the research is to determine how the sharing of tacit knowledge contributes to the adoption of the tacit knowledge of the student
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info