Publications [2014]

Total number of titles in 2014: 567

Alphabetical list of 30 titles starting from: 101

Letter A, page 1Letter B, page 1Letter C, page 2Letter D, page 3Letter E, page 4Letter F, page 4Letter G, page 4Letter H, page 5Letter CH, page 5Letter I, page 5Letter J, page 6Letter K, page 7Letter L, page 8Letter M, page 8Letter N, page 9Letter O, page 9Letter P, page 10Letter Q, page 12Letter R, page 12Letter S, page 13Letter T, page 15Letter U, page 16Letter V, page 16Letter W, page 18Letter X, page 19Letter Y, page 19Letter Z, page 19
First pagePrevious page|1|2|3|4|5|6|7|8|9|10|...|Next pageLast page
found: 567 records, displayed 101 - 130

 

ČERNÝ, Michal.
Etika vědecké práce jako téma gymnasiální výuky přírodních věd. In Vědecká konference s mezinárodní účastí Sapere Aude 2014. Hradec Králové : Magnanimitas, 2014. ISBN 978-80-87952-03-0, pp. 271-282. 2014, Hradec Králové.


more

 

MAREŠ, Jan - NEUSAR, Aleš.
European Psychology Learning and Teaching Network. 2014.


more

 

JEMELKA, Petr.
Evoluční ontologie a problém etiky. In Evoluční ontologie a společenské vědy. Vyd. 1. Brno : Masarykova univerzita, 2014. ISBN 978-80-210-6929-9, pp. 43-50. 2014, Brno.


more

 

HANZLOVSKÝ, Radovan - SLÁDEK, Petr - VÁLEK, Jan.
Exkurze-prostředek propojení a fixace teoretických znalostí s praxí v oboru Fyzika. In Národní konference doktorského studijního programu Teorie vzdělávání ve fyzice. 1. vyd. Hradec Králové : KF PřF Univerzita Hradec Králové, 2014. pp. 1-5. 2014, Hradec Králové.


more

 

TRNA, Josef - TRNOVÁ, Eva - KOPECKÁ, Naděžda - ČERVENKOVÁ, Sylvie.
Experiments Supporting IBSE within PROFILES. In Enhancing Inquiry-based Science Education and Teachers' Continuous Professional Development in Europe: Insights and Reflection on the PROFILES Project and other Projects funded by the European Commision. Vyd. 1. Klagenfurt : Freie Universität Berlin (Germany) / Klagenfurt: Alpen-Adria-Universität Klagenfurt (Austria), 2014. PROFILES 3, ISBN 978-3-9816683-1-5, pp. 212-214.


more

 

TUŠKOVÁ, Jana Marie.
Faktory ovlivňující volbu tvarů českých oikonym. 2014.


more

 

TRNOVÁ, Eva - TRNA, Josef.
Family Science Education and Inquiry Based Science Education. In E-Book Proceedings of the ESERA 2013 Conference: Science Education Research For Evidence-based Teaching and Coherence in Learning. Part 3. Nicosia : European Science Education Research Association, 2014. ISBN 978-9963-700-77-6, pp. 167-175. 2.9.2013, Nicosia.


more

 

VLK, Robert.
Fauna a zoocenózy. In Kniha o Rajhradě – dějiny města od nejstarších dob. Vyd. 1. Město Rajhrad, 2014. ISBN 978-80-260-5803-8, pp. 31-39.


more

 

BERÁNEK, Jaroslav.
Fibonnacciho posloupnost ve školské matematice. In Matematika, informatika a aplikované vědy (MITAV 2014). Vyd. první. Brno : Univerzita Obrany, 2014. ISBN 978-80-7231-961-9, pp. 9 - 14. 19.6.2014, Univerzita Obrany Brno.


more

 

KRÁTKÁ, Jana.
Fictional Stories as an Occasion for Narrative Sharing of Tacit Knowledge in Teacher Training. In Advances in Educational Research: Applied social science. Singapore : IERI, 2014. ISBN 978-1-61275-066-8, pp. 273-278. 2014, Singapore.


more

 

BAINOVÁ, Hana - KRÁLOVÁ, Tereza - BRYJOVÁ, Anna - ALBRECHT, Tomáš - BRYJA, Josef - VINKLER, Michal.
First evidence of independent pseudogenization of Toll-like receptor 5 in passerine birds. , England, Great Britain. ISSN 0145-305X, 2014, vol. 45, no. 1, 151–155-5 pp.


more

 

ZÍTKOVÁ, Jitka.
Fišerová, Ilona: Na orlích křídlech. iLiteratura, 2014.


more

 

VLČKOVÁ, Kateřina - PEŠKOVÁ, Karolína.
Foreign Language Learning Strategies: Learner Strategy Use and Teacher Strategy Support. 2014.


more

 

PÍŠOVÁ, Michaela - KOSTKOVÁ, Klára - JANÍKOVÁ, Věra.
Foreign language teachers: what are we specific in?. 2014.


more

 

HAVEL, Jiří.
Formování inkluzivní didaktiky elementárního čtení a psaní. In Vytváření příležitostí pro vzdělávání všech dětí na 1. stupni ZŠ. Brno : Masarykova univerzita, 2014. ISBN 978-80-210-6889-6, pp. 25-34. 12.2.2014, PdF MU.


more

 

HAVEL, Jiří.
Formování inkluzivní didaktiky elementárního čtení a psaní. 2014.


more

 

KŘÍŽOVÁ, Kristýna.
Frazeologičeskije kalki francuzskogo proischoždenija v russkom jazyke. In Russkij jazyk i kultura v evropejskom prostranstve // Sbornik dokladov meždunarodnoj konferencii. Pécs : 2014. ISBN 978-963-89172-3-2, pp. 37-42. 2013.


more

 

KOLEJKA, Jaromír.
Fyzická geografie na Univerzitě Gent. Informace České geografické společnosti, Praha, Česká geografická společnost. ISSN 1213-1075, 2014, vol. 33, no. 1, pp. 33-35.


more

 

book coverVÁLEK, Jan - SLÁDEK, Petr.
Fyzika a moderní technologie jako vhodný nástroj pro nadané žáky. 2014. ISBN 978-80-210-6870-4.


more

 

KOLEJKA, Jaromír.
Geografie na Severovýchodní federální univerzitě v Jakutsku. Informace České geografické společnosti, Praha, Česká geografická společnost. ISSN 1213-1075, 2014, vol. 33, no. 1, pp. 35-38.


more

 

KOLEJKA, Jaromír.
Geografie v Předuralí na Permské státní univerzitě. Informace České geografické společnosti, Praha, Česká geografická společnost. ISSN 1213-1075, 2014, vol. 33, no. 2, pp. 72-74.


more

 

WAGNER, Roland Anton.
Germanistische Sprachwissenschaft ohne Grenzen? Oder: Wie durchlässig sind in der Germanistik die Grenzen zwischen den linguistischen Schulen?. 2014.


more

 

OPATŘILOVÁ, Dagmar.
Grafomotorika a psaní u žáků s tělesným postižením. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita, 2014. Elportál. ISBN 978-80-210-6769-1.


more

 

VÁLEK, Jan - SLÁDEK, Petr.
Guma v hodinách fyziky: Prak. In Národní konference doktorského studijního programu Teorie vzdělávání ve fyzice. 1. vyd. Hradec Králové : KF PřF Univerzita Hradec Králové, 2014. pp. 88-93. 2014, Hradec Králové.


more

 

JONÁŠOVÁ, Daniela.
Gymnastické hry a aktivity v TV. 2014.


more

 

POLÁČEK, Jiří.
Haiku Františka Všetičky. Vyd. 1. Brno : ZO ČSOP Veronica, 2014. 1 p.


more

 

PAVLÍČKOVÁ, Lenka - TRNA, Josef.
Hands-on Activities as a Support of Re-education of Students with Specific Learning Disabilities in Science and Mathematics Education. In 11th International Conference on Hands-on Science. Science Communication with and for Society. Braga : The Hands-on Science Network, 2014. ISBN 978-989-98032-5-1, pp. 103-108. 21.7.2014, Aveiro, Portugal.


more

 

TRNA, Josef.
Hands-on Experiments in the Development of Gifted Students. In 11th International Conference on Hands-on Science. Science Communication with and for Society. Braga : The Hands-on Science Network, 2014. ISBN 978-989-98032-5-1, pp. 152-159. 21.7.2014, Aveiro, Portugal.


more

 

TRNOVÁ, Eva - KREJČÍ, Jan.
Hands-on Experiments in the Formation of Science Concepts in Primary Education. In 11th International Conference on Hands-on Science. Science Communication with and for Society. Braga : The Hands-on Science Network, 2014. ISBN 978-989-98032-5-1, pp. 109-112. 21.7.2014, Aveiro, Portugal.


more

 

CÍDLOVÁ, Hana - PAŘÍZEK, Jan.
Historie chemie : Chemické prvky. 2014.


more

 
First pagePrevious page|1|2|3|4|5|6|7|8|9|10|...|Next pageLast page
found: 567 records, displayed 101 - 130