Informace o publikaci
Kritické myšlení studentů vysokých škol
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2016 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | QUAERE 2015: recenzovaný sborník příspěvků vědecké interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://uprps.pedf.cuni.cz/UPRPS-216-version1-pivarc_2015.pdf |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | critical thinking; learning style; Watson-Glaser Critical Thinking test; Learning style questionnaire; |
Popis | Příspěvek se zabývá vymezením pojmu kritické myšlení a jeho specifikací z hlediska významu kritického myšlení, jako fenoménu 21. století a studijním stylem studentů. Dále specifikuje navrhovaný design výzkumu, který je součástí disertační práci na totožné téma. Design výzkumu obsahuje vymezení výzkumných otázek, výzkumných cílů a dále formuluje hypotézy pro výzkumné šetření, které vycházejí z teorie Coluccielloho (1999), Myerse a Dyera (2006) a Ghazivakiliho et al. (2014). Zároveň autorka charakterizuje výzkumné nástroje, které bude využívat pro sběr dat, z hlediska jejich zaměření a reliability nástroje. Konkrétně využívá Watson-Glaserův test hodnocení kritického myšlení (Watson-Glaser, 1990) a Dotazník studijního stylu (Schmeck, 1988). |