Techniky vyjednávání při poskytování právních služeb

  • 1. – 16. července 2014

Techniky vyjednávání při poskytování právních služeb


Lucie Atkinsová



"Doufáme, že po přečtení této příručky jste podobně jako my dospěli k závěru, že silové, agresivní taktiky, tak příznačné pro kompetitivní vyjednávání, nejsou ani zdaleka tak efektivní, jak se o nich veřejnost domnívá. Daleko prospěšnější můžete klientům být, pokud jim dokážete vysvětlit a spolu s nimi nastavit strategii založenou na partnerství a společném hledání řešení konfliktu mezi stranami. Nejnáročnější pro všechny zúčastněné – ve smyslu zatěžující strany, jejich zástupce a osoby existencí dohody či její neexistencí ovlivněné – je setrvávání ve sporu. Nic není tak vyčerpávajícího a nákladného na peníze, čas, energii i nervy, jako uchýlení se k řešení sporu soudní cestou. Dohoda je ve srovnání s tímto postupem řešení jednodušeji dosažitelná a daleko šetrnější. Vyjednávání poskytuje stranám řadu možností, jak celý proces hledání a výběru řešení udržet ve svých rukou a jak ho řídit. Ponechává stranám aktivitu, kontrolu a jistotu, že jejich hlasy budou vyslyšeny, jejich názory a postoje budou respektovány a jejich zájmy dostatečně zohledněny.
Předpokládali jsme, že účelem této příručky není a nemůže být seznámit Vás do detailů s problematikou řešení konfliktů vyjednáváním. Na to je to problematika velmi komplexní a pouze jedním dokumentem neuchopitelná. Snad se nám ale podařilo upozornit na některé ze zákonitostí a zvláštností této problematiky a tím podnítit Vaši intelektuální zvědavost a ochotu dozvědět se o této problematice více, než bylo možné v rámci předmětu o vyjednávání či v rámci této příručky."


Rozsah 93 stran, formát 148 x 210 mm, brožovaná. ISBN 978-80-210-6704-2

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info