Informace o publikaci

Genealogie interaktivního textu : Remediace literatury, divadla a filmu v Heavy Rain

Autoři

MIŠKOV Jan

Rok publikování 2012
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Iluminace (časopis pro teorii, historii a estetiku filmu)
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
www
Obor Písemnictví, mas-media, audiovize
Klíčová slova remediation; interactive text; interactive drama; interactive fiction; interactive cinema; digital games; immersion
Přiložené soubory
Popis Příspěvek zkoumá genealogii interaktivního textu videohry HEAVY RAIN, soustředí se na její formální kořeny v několika mediálních kontextech a podobách, mezi něž řadím literaturu, divadlo, film i digitální hry. Na příkladech ilustruji vývoj specifické narativní formy v čase a prostoru, přičemž pojícím znakem analýzy je tu stálý ohled na výrazové prostředky a komunikační strategie, které autoři v mezích prostorového vyprávění (ne)uplatňují. Kladu si otázky spojené s manipulací a kontrolou významu na úrovních odesílatele, kanálu a respondenta, resp. co tento nestabilní vztah implikuje pro interpretační možnosti angažovaného publika. V souvislosti s komunikací prostřednictvím znakového jazyka ovládacího rozhraní HEAVY RAIN hovořím o loutkohereckých indexech a zajímám se o to, kdo tahá za nitky loutek, tedy kdo je zde vlastně loutkářem.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info