Informace o publikaci

L’enseignement du systeme pronominal du français en République tcheque : une nécessaire mise au point morphosyntaxique

Autoři

CUSIMANO Christophe Gérard L.

Rok publikování 2014
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Revue du Centre Européen d'Etudes Slaves
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
www Revue du Centre Européen d'Etudes Slaves - Numéro 3 | Croisements inter-linguistiques franco-slaves | La revue
Obor Jazykověda
Klíčová slova pronouns; subject pronouns; clitics; French; Czech; didactics; unstressed; stressed; actional prospect
Popis Tento článek je příležitostí poukázat na didaktickou užitečnost kontrastivní morfosyntaktické analýzy pronominálního systému francouzštiny a češtiny. Jakmile se však chceme dostat někam dál, mimo tuto prostou didaktickou poznámku, dochází u studentů k zakořenění škodlivých návyků spočívajících ve funkční ekvivalenci fr. “je” / č. “já”. Aniž bychom zpochybňovali aktuální stav výuky FLE (francouzštiny jako cizího jazyka), chceme upozornit učitele vyučující francouzštinu studenty, jejichž mateřštinou je čeština, že se žádná metoda, jakkoliv akční, se bez zmíněné kontrastivní analýzy neobejde.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info