Informace o publikaci
A comparison of the recent physical education curriculum development in the Czech Republic and Slovakia
Název česky | Srovnání nedávného vývoje kurikulárních změn v tělesné výchově v České republice a na Slovensku |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2014 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | International Journal of Physical Education |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | physical education; curriculum; Slovakia; the Czech Republic |
Popis | Současné transformace edukačních systémů jsou často spojovány s pojmem kvalita. S tímto pojmem se pojí množství dalších kolokací, jako například kvalita vzdělávání, kvality školy, kvalita kurikula, kvalita výuky atd. často je také diskutována kvalita konkrétního školního oboru. Cílem reformních snah je právě zlepšení kvality vzdělávacích oborů. Ovšem pojem „kvalita“ ve smyslu vědeckého konstruktu není zcela zpracována především z teoretického hlediska. Proto se předložený text mimo jiné zabývá teoretickým vymezením pohledu na pojem „kvalita“ ve vzdělávání především v kontextu tělesné výchovy. Představeny jsou faktory, které ovlivňují kvalitu vzdělávání. Zde naši pozornost zaměřujeme především na vstupní faktory kvality vzdělávání. V další části jsou popsány rozdíly plynoucí z jednotlivých přístupů k tělesné výchově a jejich hodnotová východiska. Závěrečná část prezentuje výzkumná zjištění komparace projektování cílů, obsahu, výstupů a standardů tělesné výchovy na Slovensku a v České republice. |