Informace o publikaci

PLANTOGRAPHY OF CHILDREN OF PRIMARY SCHOOL - COMPARING OF PLANTOGRAMS

Název česky Plantografie u dětí mladšího školního - porovnání plantogramů
Autoři

VRBAS Jaroslav MÁČKOVÁ Lenka

Rok publikování 2016
Druh Článek ve sborníku
Konference 10th INTERNATIONAL CONFERENCE ON KINANTHROPOLOGY "Sport and Quality of Life"
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www http://conference.fsps.muni.cz/media/10670/proceedings_ick_2015_2.pdf
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova flat foot; normally arched foot; foot arch; plantogram; terrain methods; podoskop
Přiložené soubory
Popis Cílem příspěvku je zjistit, zda plantogram vytvořený nanesením barvy na chodidlo (terénní metoda) je srovnatelný s plantogramem vytvořeným na podoskopu (laboratorní metoda). V práci jsme využili pět vybraných terénních metod pro diagnostiky stavu nožní klenby a vizuální škály Josefa Klementy. Výsledky jednotlivých terénních metod a vizuální škály u plantogramu vytvořeného nanesením barvy na chodidlo jsem porovnala s výsledky terénních metod a vizuální škály u plantogramu vytvořeného na podoskopu. Měřením byla zjištěna více než 63% podobnost mezi těmito odlišně vytvořenými plantogramy (podobnost ve výsledcích terénních metod a vizuální škále) a ve více než 73 % se plantogramy shodovaly ve vizuální škále (nejdůležitější je shoda ve tvaru plantogramu). Hlavním zjištěním je, že plantogramy mají shodný tvar ve více než 70 % a že se na plantogramech vytvořených pomocí barvy částečně nezobrazuje nebo nezobrazuje vysoká noha.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info