Informace o publikaci

The Benefit of the GLOBE program for the Development of Inquiry Competence in the Czech and Slovak Contexts

Název česky Přínosy programu GLOBE pro rozvoj badatelských kompetencí v rámci českého a slovenského kontextu
Autoři

SMOĽÁKOVÁ Nikoleta ŠVAJDA Juraj KORÓNY Samuel ČINČERA Jan

Rok publikování 2016
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj International Journal of Environmental & Science Education
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
www http://ijese.net/makale/1184
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova science education; environmental education; inquiry-based learning; GLOBE; evaluation
Popis Studie porovnává badatelské kompetence žáků 8. třídy účastnících se přírodovědně a ekologicky orientovaného programu GLOBE v České republice se vzorkem neúčastnících se stejně starých studentů z České republiky a ze Slovenska. Badatelské kompetence jsou zde analyzovány jako badatelské dovednosti, porozumění principům vědecké práce, postupu vědeckého bádání a zájem o vědu. Zatímco statistické rozdíly mezi slovenskými a českými žáky neúčastními se programu nebyly nalezeny, čeští účastníci programu vykázali vyšší hladinu badatelských kompetencí ve většině sledovaných proměnných. Gender respondentů hrál roli v obou skupinách, které se neúčastnily programu, zatímco rozdíly mezi chlapci a dívkami účastnícími se programu nebyly statisticky významné.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info