Informace o publikaci

Česká a slovenská média o vstupu do NATO: obsahová analýza před madridským summitem

Autoři

MAREŠ Petr

Rok publikování 1999
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Politologický časopis
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
Obor Sociologie, demografie
Klíčová slova NATO; public opinion; media;
Popis Převažující mediální diskurs je, jak v České republice, tak i na Slovensku, výrazně určován periodiky preferujícími vstup své země do NATO. Prezentace tématu v tisku vede spíše k posilování existujících postojů než k jejich změnám (platí to pro levicový i pravicový diskurs). Mediální a veřejné diskursy jsou si velmi podobné a argumenty pro i proti vstupu země do NATO se mezi nimi volně stěhují. Každý z diskursů (pravicový, levicový, popřípadě nacionalistický) má svou vlastní frazeologii (metafory, latentní symboly) , reflektující naděje a obavy a oscilující mezi ideály a pragmatickým postojem.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info