Informace o publikaci

Klub jako metafora domova

Autoři

PYŠŇÁKOVÁ Michaela

Rok publikování 2009
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Cargo: časopis pro kulturní/sociální antropologii
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
Obor Sociologie, demografie
Klíčová slova club culture; identity; neotribalism
Popis Práce vychází z teze o hledání a utváření identity současné mládeže spojené s klubovou kulturou (Bennett 1999, Malbon 1998. Stať analyzuje obývání jednoho takového místa konkrétní skupinou mladých lidí. Práce sleduje dvě základní linie v procesu budování identity vázané na konkrétní prostor- implicitní (podvědomé spojování celebrit s klubem) a explicitní (nošení konkrétní značky oblečení). Předložený text popisuje strategie a mechanismy utváření jemných i ostřejších distinkcí, jež definují svět, do nějž část mladých lidí usiluje být inkludována. Text zaměřený na artikulaci současné klubové kultury je zasazen do konceptu novodobých kmenů (Maffesoli 1996a).

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info