Informace o publikaci

Quality Press or Economic Success? Commercialization of Press According to Czech Editors

Logo poskytovatele
Název česky Seriózní tisk nebo ekonomický úspěch? Komercializace tisku podle českých editorů
Autoři

VOLEK Jaromír

Rok publikování 2009
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Observatorio
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
Obor Písemnictví, mas-media, audiovize
Klíčová slova commercialization Czech editors editorial politics reading taste tabloidization
Popis Dvacet let po rozpadu starého mediálního systému jsou editoři českých deníků konfrontování s několika profesními dilematy, která úzce souvisí s dvěma klíčovými charakteristikami transformace českého mediálního systému: s procesem komercionalizace a bulvarizace. Předložený text vychází z výzkumného projektu Český editor, který byl realizován v druhé polovině roku 2007. Jeho hlavním cílem bylo analyticky popsat jak se editoři tištěných deníků vyrovnávají se strukturální proměnou mediálního systému, respektive e změnami v chování médií v situaci zvyšujícího se tlaku ekonomické racionalizace celého mediálního sektoru. Jinými slovy do jaké míry se ztotožňují s ekonomicko-technologickými změnami v chování deníků a jak jim přizpůsobují své profesní strategie..
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info