Informace o publikaci

Poznámky k současnému výzkumu obsahu a sledovanosti sportu žen v médiích.

Autoři

POKORNÁ Jana

Rok publikování 2011
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Sociální studia.
Citace
Klíčová slova media, sport, gender, women, feminists' media critics, content analysis, audience, women's sport media, public service, commercialization, sporting triangle
Popis Sport žen je v médiích dlouhodobě kvantitativně podreprezentován a odlišuje se od sportu mužů i kvalitativními prvky medializace. I přes rozvoj sportu žen zůstávají tyto postupy mediální prezentace sportovkyň dlouhodobě neměnné. Příčinu tohoto stavu lze hledat jak v celospolečenském vnímání sportu jako mužské domény, tak i v současné dominanci médií v triangulárním vztahu se sportem a sponzory. Článek shrnuje data a teoretická východiska feministické kritiky médií, usilující o vymanění medializace sportu žen ze stínu normativně nahlíženého sportu mužů, tak aby sportovkyně měly možnost získat mj. přístup k výhodám plynoucím ze vztahu sportu a obchodu. Využívá k tomu koncepty a témata, jako jsou veřejný zájem, produkční hodnota sportu žen a komerční potenciál jeho publika, které jsou základem hlubší analýzy komplexního procesu produkce mediálního sportu.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info