Informace o projektu
Výzkum jazykových učebnic z hlediska genderu

Kód projektu
MUNI/41/45/2006
Období řešení
1/2006 - 12/2006
Investor / Programový rámec / typ projektu
Masarykova univerzita
Fakulta / Pracoviště MU
Pedagogická fakulta
Klíčová slova
výzkum učebnic, gender, genderová identita, role mužů a žen, učebnice cizích jazyků, obsahová analýza, skryté kurikulum

Projekt se zabývá výzkumem jazykových učebnic z hlediska genderu - sociálního rodu, tj. vzhledem k přenášení vzorců, které přispívají k vytváření genderové identity. Tyto vzorce jsou součástí skrytého kurikula. Cílem výzkumu je určit, jakým způsobem a v jakém kontextu jsou zobrazovány role žen a mužů v aktáálně používaných učebnicích cizích jazyků a srovnat na základě genderu učebnice anglického, německého a ruského jazyka. Výzkum použije metodu obsahové analýzy textu.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info