Informace o publikaci
The Benefit of the GLOBE program for the Development of Inquiry Competence in the Czech and Slovak Contexts
Název česky | Přínosy programu GLOBE pro rozvoj badatelských kompetencí v rámci českého a slovenského kontextu |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2016 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | International Journal of Environmental & Science Education |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://ijese.net/makale/1184 |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | science education; environmental education; inquiry-based learning; GLOBE; evaluation |
Popis | Studie porovnává badatelské kompetence žáků 8. třídy účastnících se přírodovědně a ekologicky orientovaného programu GLOBE v České republice se vzorkem neúčastnících se stejně starých studentů z České republiky a ze Slovenska. Badatelské kompetence jsou zde analyzovány jako badatelské dovednosti, porozumění principům vědecké práce, postupu vědeckého bádání a zájem o vědu. Zatímco statistické rozdíly mezi slovenskými a českými žáky neúčastními se programu nebyly nalezeny, čeští účastníci programu vykázali vyšší hladinu badatelských kompetencí ve většině sledovaných proměnných. Gender respondentů hrál roli v obou skupinách, které se neúčastnily programu, zatímco rozdíly mezi chlapci a dívkami účastnícími se programu nebyly statisticky významné. |