Informace o publikaci

Pedagogické kompetence učícího knihovníka se zaměřením na dimenzi sebereflexe

Autoři

MAZÁČOVÁ Pavlína

Rok publikování 2018
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj ITlib. Informačné technológie a knižnice
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
www http://itlib.cvtisr.sk/buxus/docs/12%20%20pedagogicke.pdf
Klíčová slova teaching librarian; pedagogy; self-reflection; reflection; librarianship
Popis Příspěvek se teoreticky zabývá pojetím edukačních kompetencí učícího knihovníka jednak v kontextu (české) Koncepce rozvoje knihoven na léta 2017-2020, jednak v návaznosti na platný dokument ALA v sekci ACRL Roles and Strengths of Teaching Librarians z roku 2016. Stěžejní obsahovou částí článku je pojednání o sebereflexi jako jednom z pilířů úspěšnosti pedagogické práce učícího knihovníka. Cílem článku je fenomén pedagogické reflexe v oborovém diskursu teoreticky uchopit a zároveň otevřít možné tematické výzkumné pole, které transdisciplinárně směřuje z oblasti knihovnictví a informační vědy do pedagogiky a psychologie.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info