Informace o publikaci

Rol' assistěntov prepodavatělja (nositělej jazyka) v processe prepodavanija RKI

Název česky Role asistentů učitele (rodilých mluvčích) v procesu výuky ruského jazyka jako cizího
Autoři

ŠEVEČKOVÁ Monika

Rok publikování 2020
Druh Konferenční abstrakty
Fakulta / Pracoviště MU

Centrum jazykového vzdělávání

Citace
Popis The article focuses on the role of assistants (native speakers) in teaching a foreign language and explains the connections between teacher, assistant and students. For the participation of foreign students in the process of teaching languages (the project has been implemented since 2014) received the Language Centre (Masaryk University, Brno, Czech Republic) European Language Award Label. The study describes the possibilities for tandem teaching and the various factors that influence teaching styles and student motivation. The author analyzes aspects of cooperation with native speakers and their role in the transfer of not only linguistic but also intercultural knowledge.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info