Informace o publikaci

Design učebních úloh v telekolaborativních projektech zaměřených na rozvoj interkulturní komunikační kompetence

Autoři

ZERZOVÁ Jana

Rok publikování 2021
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Přiložené soubory
Popis Současný výzkum věnovaný rozvoji interkulturní komunikační kompetence (ICC) lze rozdělit na dva hlavní proudy: tradiční přístup k rozvoji ICC ve třídě a přístup zohledňující telekolaboraci, přičemž současný empirický výzkum rozvoje ICC zahrnující moderní technologie počet studií tradičního proudu převyšuje (Lewis & O’Dowd 2016; Liddicoat & Scarino 2013 in Liu 2019; Liu 2019; Godwin-Jones 2013). Díky telekolaborativním nástrojům dochází k posunu vnímání možností interkulturního učení (Lee 2009; O’Dowd 2011) a jsou dokonce považovány za efektivnější než tradiční výuka ve třídě (Li & Wang 2014). Proto je ve výzkumu rozvoje ICC v kontextu CALL (Computer Assisted Language Learning) v posledních letech patrná jasná tendence věnovat se tzv. multimodal communicative competence (MCC) a vlivu přechodu od „textu k obrazovce“ na úspěšnost interkulturních výměn (Hauck 2007). Cílem textu je tedy v návaznosti na tyto výukové i výzkumné trendy v oblasti rozvoje ICC přinést konkrétní příklady designu telekolaborativních učebních úloh, které v odborné literatuře nacházíme.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info