Informace o publikaci

Primary science education in the natural school garden

Název česky Přírodovědné vzdělávání studentů učitelství pro 1. stupeň na školní zahradě
Autoři

FRÝZOVÁ Iva

Rok publikování 2022
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Učitelé primárních škol vnímají přírodovědné vzdělávání v přírodě jako náročné z hlediska vědeckého, organizace, nebo zdravotní rizika. Bariéry venkovního vzdělávání učitelé je nepovažují za zásadní pokud výuka probíhá na školním pozemku, ideálně charakteru přírodní zahrady. Realizace vzdělávání na školní zahradě má své pozitiva pro studenty v podobě snížení efektu novosti, možnost realizace dlouhodobých pozorování a budování vztahu ke konkrétnímu místu. Učitelům naopak umožňuje postupně získávat a zlepšit dovednost výuky venku. Tento přesun představuje model postupné implementace ve třech krocích – výuka s využitím přírodnin ve třídě, následně převedením výuky do venkovního prostředí využitím obdobných forem a metod jako při výuce uvnitř třídy a nakonec přizpůsobení výuky daným podmínkám jak po obsahové, tak organizační stránce. Tento model byl aplikován na pregraduální přípravný program pro primární školy studentů pedagogiky Masarykovy univerzity v Brně. Naše výzkumná sonda odráží významné změna ve vnímání školní zahrady jako vhodného prostoru pro přírodovědné vzdělání.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info