Informace o publikaci

Diagnostická role jako výzva pro učitele v současném individualizovaném předškolním vzdělávání

Autoři

SYSLOVÁ Zora

Rok publikování 2023
Druh Článek ve sborníku
Konference Učiteľ(ka) predprimárneho vzdelávania: trendy, premeny a výzvy učiteľského povolania
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www https://omep.sk/wp-content/uploads/2013/03/Zborn%C3%ADk-konferencia-Bratislava-2023.pdf
Klíčová slova Preschool education; diagnosing; individualization.
Popis Respekt k individualitě a jedinečnosti každé dětské osobnosti se stal základním konceptem současného předškolního vzdělávání. K jeho naplňování pomáhá učitelům kromě využívání přiměřených metod a forem práce zejména dovednost průběžného pedagogického diagnostikování, posílená znalostmi v oblasti předškolní pedagogiky a vývojové psychologie. Individualizace vzdělávání proto vyžaduje sledování a dokumentování osobních vzdělávacích potřeb, zájmů a pokroků dítěte a následnou diferenciaci vzdělávací nabídky, případně intervenci. Jaká je kvalita diagnostických dovedností učitelů mateřských škol je ústřední téma celého textu.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info