Informace o publikaci

Internetová reklama, souhlasy a GDPR

Autoři

TOMÍŠEK Jan

Rok publikování 2023
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Právní rozhledy
Fakulta / Pracoviště MU

Právnická fakulta

Citace
www Repozitář MU
Klíčová slova internet advertising; consent; GDPR; ePrivacy
Přiložené soubory
Popis Cookies a další podobné technologie lze použít ke sledování chování uživatelů online. Tzv. cookies třetích stran jsou pak základem sdílení údajů o chování uživatelů mezi webovými stránkami, které je zdrojem významných rizik pro základní práva a svobody. Na tomto sdílení dat založeném na cookies třetích stran je přitom postaven celý ekosystém reklamních burz, platforem poptávky, datových burz a dalších zprostředkovatelů online reklamy. Ačkoli budou cookies třetích stran brzy blokovány ve všech hlavních webových prohlížečích, existují techniky, jak toto blokování obejít a budou existovat technologie, které cookies třetích stran nahradí. Proto je důležité použití cookies a podobných technologií zejména pro účely internetové reklamy i nadále regulovat. Tento článek popisuje, jak je použití cookies a podobných technologií řešeno v platné právní úpravě, jak se tyto požadavky prakticky projevují v oblasti reklamy na internetu a jak na tyto projevy reaguje praxe dozorových úřadů. Cílem článku je pak na základě těchto východisek poskytnout praktická doporučení, jak problematice cookies a podobných technologií zejména ve vztahu k reklamě na internetu přistupovat.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info