Informace o publikaci

Self-assessment, self-evaluation, or self-grading: What’s in a name?

Název česky Sebehodnocení, sebe-evaluace, nebo sebe-známkování: Co je po jméně?
Autoři

KEPLOVÁ Kateřina

Rok publikování 2022
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Pedagogicka orientace
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www https://journals.muni.cz/pedor/issue/view/2315
Doi http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2022-4-368
Klíčová slova self-assessment; self-evaluation; self-grading; development of self-assessment
Popis Schopnost hodnotit vlastní výkon se zdá být čím dál atraktivnějším tématem výzkumu v oblasti výuky a učení se cizímu jazyku. Přestože existuje řada studií, které potvrzují pozitivní vliv této schopnosti na rozvoj řečových dovedností v procesu osvojování cizího jazyka na různých stupních vzdělání, stále zůstávají otázky ohledně terminologie a diskuse nad správným pojmenováním se stále vedou. Cílem tohoto článku je tudíž pokusit se odpovědět na tyto otázky, a to konkrétně: Jak se tato schopnost nazývá, sebehodnocení? Jsou sebehodnocení a sebe-evaluace to samé? Co znamená sebe-známkování? Tento článek nabízí vhled do původu sebehodnocení a sebe-evaluace a jejich rozvoje v oblasti psychologie a pedagogiky. Následně se zaměřuje na použití těchto termínů v oblasti výuky a učení se cizímu jazyku.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info