Informace o publikaci

Percepce kauzality u dětí

Autoři

POLEDŇOVÁ Ivana

Rok publikování 2005
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
Popis Výzkum vychází z moderních teorií výkonové motivace, které propojují s kauzální analýzou ty činnosti, jejichž hodnotícími kritérii jsou úspěch a neúspěch. Přisuzování příčin úspěchu, resp. neúspěchu jednotlivým dispozičním a situačním faktorům se vyvíjí s věkem – v mladším školním věku děti nedovedou využívat tu klasifikaci příčin, z níž vycházejí dospělí, což souvisí s vývojem jejich kognitivních struktur. Výzkum byl realizován u žáků základních škol – cílem bylo zjistit, jaká je percepce kauzality v souvislosti se školním úspěchem, resp. neúspěchem. Žáci vybraní do výzkumu využili ke svým odpovědím bipolární škály čtyř kauzálních faktorů (schopnosti, úsilí, obtížnost úkolu, náhoda), příp. volně uváděli další podle nich relevantní faktory ovlivňující úspěšnost/neúspěšnost. Získaná data byla analyzována zvlášť pro prospívající a neprospívající žáky.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info