Informace o publikaci

Vliv metakognitivních strategií na rozvoj dovedností žáků autoregulovat své učení

Autoři

FOLTÝNOVÁ Darina

Rok publikování 2009
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Pedagogická orientace
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova self-regulation; self-regulate skills; metacognition; metacognitive strategie; experimental method
Popis Předkládaná studie se v obecné rovině zabývá problematikou autoregulace a možnostmi jejího rozvoje. V teoretické rovině se pokusíme objasnit základní přístupy a modely autoregulace a upřesnit pojetí a definici metakognice jako dílčí složky procesu autoregulace. V empirické části si klademe za cíl navrhnout způsob diagnostiky úrovně osvojení autoregulačních dovedností u žáků druhého stupně zkladní školy a experimentální metodou ověřit výuku spočívající v nácviku metakognitivních strategií a dodržování příslušných zásad a zhodnotit její přispění k rozvoji autoregulačních dovedností. Detailním rozborem pedagogické reality a zaměřením naší pozornosti na extrémní případy charakterizujeme faktory, které mohou mít vliv na zkoumaný proces nácviku. Příspěvek vznikl jako výstup výzkumu autorky v rámci doktorského studia.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info