Informace o publikaci

Schön langsam gefällt mir Deutsch ganz gut! Anregungen zu einem differenzierten Unterricht für langsamere LernerInnen

Autoři

JANÍKOVÁ Věra SORGER Brigitte

Rok publikování 2010
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Frühes Deutsch - Fachzeitschrift für Deutsch als Fremd- und Zweitsprache
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Learning disabilities; learning difficulties; differentiated language learning; individual learning abilities; learning strategies
Popis Recent researches deal with the individual learning requirements of pupils, which include the learning deficits and learning disabilities. The aim of this study is to analyse the conditions of these special needs (also) in foreign language teaching to be able to react on these specific needs early and consistently in teacher training and teaching. In the journal article common problems of slow learners and pupils are characterized and strategies for supporting use in German classes are identified.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info