Informace o publikaci

Dilema ‚loajálního úředníka a empatického pomocníka‘ a akceptace změn

Autoři

MUSIL Libor JANSKÁ Vlasta

Rok publikování 2011
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
Popis Autoři kladou otázku, jak zvládání dilematu loajálního úředníka a empatického pomocníka souvisí se snahou poradců ÚŘADU kontrolovat vliv organizačních změn na vymezení jejich role? Pomocí případové studie a „akčního výzkumu“ vybraného úřadu práce identifikují dilema, „zda klientům pomáhat řešit životní problémy a riskovat, že nebudou považováni za loajální úředníky, nebo úředními postupy vyřizovat žádosti uchazečů a zapřít v sobě sklon jim empaticky pomáhat“, a způsob zvládání tohoto dilematu, založený na „dávkování“ různých typů pomoci klientům, „kteří vyloženě nechtějí“, "nemohou pracovat“, „aktivním“ a „zoufalým“. „Přídělový systém“ poradci ospravedlňují tezí: „Komu není rady, tomu není pomoci!“ Na základě osobní zkušenosti s jednotlivými uchazeči „dávkují“ různým typům klientů odlišnou „směs“ úředních postupů a pomoci s řešením životních potíží. Jsou proto rezervovaní vůči změnám, které jim brání diferencovat pomoc různým typům klientů.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info