Informace o publikaci
MOTIVACE STUDENTů VYSOKÝCH ŠKOL JAKO VÝZNAMNÝ ČINITEL EDUKAČNÍHO PROCESU REALIZOVANÉHO S POMOCÍ PROSTŘEDKů INFORMAČNÍCH A KOMUNIKAČNÍCH TECHNOLOGIÍ, PŘEDEVŠÍM PŘI VÝUCE RůZNÝMI FORMAMI E-LEARNINGU
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2011 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Škola a zdraví 21 Studie k výchově ke zdraví |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | E-learning; motivation; health |
Popis | V současné době se v edukačním procesu ve stále větší míře uplatňuje přístup, kdy jsou studenti vyučováni a zároveň sami studují s využitím prostředků informačních a komunikačních technologií, především internetu. Tento trend se týká zejména vysokých škol a kurzů celoživotního vzdělávání, ale postupně se objevuje i na středních školách a dalších typech škol. Ať už výuka probíhá jakkoliv, vždy to souvisí s celou osobností člověka. To znamená také s jeho zdravotní stránkou, která hraje jednu z klíčových rolí nejen pro samotnou existenci, ale i při formování jedince. Podle Světové zdravotnické organizace do oblasti zdraví patří fyzický, psychický i sociální stav každého jedince. A na tento stav má vliv celá řada faktorů. Při výuce uskutečňované pomocí E-learningu hraje významnou úlohu motivace studenta, a to v mnohem větší míře než při klasické výuce. A protože motivaci lze zařadit mezi faktory ovlivňující psychickou stránku člověka, tak téma motivace studenta úzce souvisí s problematikou zdraví. Vhodně motivovaný student snadněji dosáhne vnitřní pohody. Příspěvek se věnuje právě motivaci studenta vysoké školy při studiu pomocí E-learningu. |