Informace o publikaci

MOTIVACE STUDENTů VYSOKÝCH ŠKOL JAKO VÝZNAMNÝ ČINITEL EDUKAČNÍHO PROCESU REALIZOVANÉHO S POMOCÍ PROSTŘEDKů INFORMAČNÍCH A KOMUNIKAČNÍCH TECHNOLOGIÍ, PŘEDEVŠÍM PŘI VÝUCE RůZNÝMI FORMAMI E-LEARNINGU

Autoři

MIKULÍK Vít

Rok publikování 2011
Druh Článek ve sborníku
Konference Škola a zdraví 21 Studie k výchově ke zdraví
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova E-learning; motivation; health
Popis V současné době se v edukačním procesu ve stále větší míře uplatňuje přístup, kdy jsou studenti vyučováni a zároveň sami studují s využitím prostředků informačních a komunikačních technologií, především internetu. Tento trend se týká zejména vysokých škol a kurzů celoživotního vzdělávání, ale postupně se objevuje i na středních školách a dalších typech škol. Ať už výuka probíhá jakkoliv, vždy to souvisí s celou osobností člověka. To znamená také s jeho zdravotní stránkou, která hraje jednu z klíčových rolí nejen pro samotnou existenci, ale i při formování jedince. Podle Světové zdravotnické organizace do oblasti zdraví patří fyzický, psychický i sociální stav každého jedince. A na tento stav má vliv celá řada faktorů. Při výuce uskutečňované pomocí E-learningu hraje významnou úlohu motivace studenta, a to v mnohem větší míře než při klasické výuce. A protože motivaci lze zařadit mezi faktory ovlivňující psychickou stránku člověka, tak téma motivace studenta úzce souvisí s problematikou zdraví. Vhodně motivovaný student snadněji dosáhne vnitřní pohody. Příspěvek se věnuje právě motivaci studenta vysoké školy při studiu pomocí E-learningu.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info