
Management měst a regionů
Bakalářské studium v kombinované formě.
Program je možné studovat pouze jednooborově.
Co se naučíte
Zajímáte se o dění kolem vás? Chcete rozvíjet svou obec nebo město? Přemýšlíte, jak věci veřejné lépe plánovat a organizovat? Je pro vás spolupráce s odborníky z jiných profesí výzvou? Připravíme vás na práci všude tam, kde je potřebné chápat ekonomické a společenské podmínky v prostorových souvislostech.
Studium je založené na zajímavých přednáškách doplněných o poznatky a zkušenosti osobností z praxe. Díky nim se například seznámíte s procesem přípravy a implementace rozvojových projektů, naučíte se oceňovat nemovitosti, získáte dovedností v oblasti hodnocení konkurenceschopnosti regionů nebo si vyzkoušíte praktické úkoly z managementu a marketingu měst a destinací.
Jedinečností tohoto programu je jeho kreativita a multidisciplinární přístup. Poznáte vztahy mezi podmínkami regionu a úrovní jeho rozvoje. Současně vás dobře připravíme na komunikaci s experty z dalších oborů, jako je například podniková ekonomika nebo územní plánování. Vedle toho klademe důraz na práci s relevantními daty a na jejich správnou a srozumitelnou interpretaci. Díky tomu bude mít rozhodování, na kterém se budete podílet, komplexní charakter.
Po dokončení studia budete umět použít základní metody prostorové analýzy a vyhodnotit dopady podnikatelských i volnočasových aktivit na ekonomické, sociální a environmentální charakteristiky regionů.
Naučíme vás zhodnotit význam a přínosy jednotlivých nástrojů regionální politiky, včetně politiky cestovního ruchu. Budete se orientovat ve tvorbě strategických vizí, koncepcí a rozvojových plánů. Samostatně dokážete analyzovat tržní prostředí destinace cestovního ruchu a navrhnout strategii jejího rozvoje.
Je studium programu pro vás?
Odpovězte si na tyto otázky:
- Chcete uplatnit své manažerské dovednosti v managementu obcí, regionů a státu nebo v managementu organizací cestovního ruchu?
- Láká vás podílet se na rozvojových projektech měst a regionů?
- Rádi byste se naučili oceňovat nemovitosti a zpracovávat odborné posudky?
- Bavilo by vás pracovat na marketingu města nebo destinace?
Souhlasně přikyvujete? Podejte si přihlášku!
Kombinovaná forma studia
Výuka probíhá zpravidla v pátek odpoledne a v sobotu formou tzv. tutoriálů (soustředění), obvykle třikrát až čtyřikrát v semestru. V ojedinělých případech může být tato výuka doplněna vhodnými přednáškami či workshopy (semináři) i v průběhu jiných dnů, tyto však lze vždy sledovat i online prostřednictvím tzv. Studia online či MS Teams, Zoom apod. Dají se zhlédnout případně také ze záznamu v offline podobě. Přístup do Studia online, MS Teams či Zoom mají studenti MU k dispozici zdarma, takže nejsou nutné žádné dodatečné náklady.
„Podílejte se na udržitelném rozvoji regionů!“
Praxe
Během studia vás čeká dvanáctitýdenní praxe v institucích či firmách orientovaných na rozvoj měst a regionů. Nemusí to být jen obecní či krajské úřady, ale máte možnost se realizovat v podnikatelských, neziskových či jiných veřejných organizacích, které připravují a uskutečňují rozvojové projekty z veřejných prostředků nebo se zabývají managementem a marketingem destinací cestovního ruchu.Praxe vám nepochybně pomůže i při volbě a zpracování závěrečné práce. Ta bude mít podobu praktického projektu, který řeší konkrétní problém organizace, kde praxe probíhá.
Pracujete ve studovaném oboru? Praxe pak může proběhnout i u současného zaměstnavatele.
Uplatnění absolventů
Jako absolvent se budete snadno orientovat v otázkách strategického rozvoje měst a regionů. Pojmy jako brownfield, smart cities, regionální inovační ekosystém nebo kreativní průmysly vám nebudou cizí. Studium vás připraví na práci v soukromých i veřejných institucích, které se aktivně podílejí na tom, jak vypadá veřejný prostor kolem nás. Budete moci ovlivňovat kvalitu života lidí ve městech i na venkově.
Budete moci urychlit svůj kariérní růst v managementu regionální i municipální veřejné správy, v oblasti řízení a koordinace cestovního ruchu nebo v ekonomickém poradenství. Jako absolvent najdete svoje místo v pozici projektového manažera, manažera destinační agentury nebo agentury regionálního rozvoje. Můžete se uplatnit i jako specialista na marketing města či turistické destinace, jako ekonomický konzultant veřejných investic nebo realitní makléř. Naši absolventi pracují také ve veřejných organizacích, které rozhodují o udělování podpory jednotlivým projektům nebo zastávají pozice analytiků regionálních dat a starají se o jejich vizualizaci a interpretaci.
Možnosti studia
Jednooborové studium
Studium, ve kterém má student předem jasně definovaný seznam povinných předmětů. Ty si zpravidla doplní z široké nabídky povinně volitelných a volitelných předmětů. Vybranému vědnímu oboru se pak věnuje naplno.
-
Kombinované studium v češtině
Co se naučíte
Předměty – příklad průchodu studiem
Jak může vypadat vaše studium:
-
1. semestr
-
2. semestr
-
3. semestr
-
4. semestr
-
5. semestr
-
6. semestr
Podrobné informace o předmětech studijního plánu
Informace o studiu
Zajišťuje | Ekonomicko-správní fakulta | |
---|---|---|
Typ studia | bakalářský | |
Forma | prezenční | ne |
kombinovaná | ano | |
distanční | ne | |
Možnosti studia | jednooborově | ano |
jednooborově se specializací | ne | |
v kombinaci s jiným programem | ne | |
Doba studia | 3 roky | |
Vyučovací jazyk | čeština | |
Bodové hranice a počty přijatých z minulých let |
Váháte?
Máte otázku?
Nechte si poradit v diskusním fóru Masarykovy univerzity
Diskusní fórum MUNINebo nám pošlete e-mail
Potřebujete zjistit něco o přijímacím řízení, TSP, termínech nebo máte jinou obecnou otázku?
Napište nám na prihlaska@muni.cz.
Zajímá vás obsah a podmínky studia programu Management měst a regionů? Zeptejte se přímo konzultanta programu:
Ing. Martin Šauer, Ph.D.
Konzultant programu
e‑mail: |
---|