Mgr. Michaela Hanousková

Division head, Library and Publishing Section


Correspondence Address:
Komenského nám. 220/2, 602 00 Brno

Office: bldg. K2/121
Komenského nám. 220/2
662 43 Brno

Show on the map

Phone: +420 549 49 1107
E‑mail:
CV

Životopis

Identifikace osoby
  • Mgr. Michaela Hanousková
Pracoviště
  • Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky
    Masarykova univerzita
Funkce na pracovišti
  • SPPSSN - vedoucí Knihovního a vydavatelského oddělení
Vzdělání a akademická kvalifikace
  • 1998: Mgr., Klasická řečtina - Novořečtina, Filozofická fakulta MU v Brně
Přehled zaměstnání
  • od roku 2003: Teiresiás - Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky MU, vedoucí Knihovního a vydavatelského oddělení
  • 1999-2009: Ústav klasických studií, Filozofická fakulta Masarykovy univerzity v Brně, externí vyučující
Pedagogická činnost
  • Řecká mluvnice
  • Syntax klasické řečtiny
  • Klasická řečtina pro latináře
  • Klasická řečtina pro neogrecisty
  • Novořecká mluvnice
  • Katharevusa (Καθαρεύουσα)
  • četba řeckých autorů (před. Xenofón, Platón, Sofoklés, Démosthenés)
Akademické stáže
  • 1994 - jeden měsíc, studijní pobyt, Ústav balkánských studií v Soluni (Idryma meleton Chersonnisu tu Emu)
  • 1997 - jeden měsíc, studijní pobyt, Národní Kapodistriasova univerzita v Athénách
  • 1998-1999 - sedm měsíců, studijní pobyt, Univerzita v Patrasu
Vybrané publikace
  • HANOUSKOVÁ, Michaela. Support Services and Requirements of the Students with Special Needs. In Zuzana Čerešňová. Inclusive Higher Education. Prague: Nakladatelství Gasset, 2018. s. 103-138. ISBN 978-80-87079-60-7. URL info
  • PEŇÁZ, Petr, Michaela HANOUSKOVÁ a Svatoslav ONDRA. Proceedings of the Conference Universal Learning Design, Linz 2016. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016. ISBN 978-80-210-8295-3. info
  • ČERVENKA, Petr, Michaela HANOUSKOVÁ, Karel BŘINDA, Radek SEIFERT a Petr HOFMAN. Blind Friendly Maps — Tactile Maps for the Blind as a Part of the Public Map Portal (Mapy.cz). In Buhler C.; Penaz P.; Miesenberger K. Lecture Notes in Computer Science : Computers Helping People with Special Needs. Switzerland: Springer Verlag, 2016. s. 131-138. ISBN 978-3-319-41266-5. doi:10.1007/978-3-319-41267-2_18. info
  • ONDRA, Svatoslav, Petr ČERVENKA, Michaela HANOUSKOVÁ a Karel SOBOL. Web Guide to Physical Accessibility of Buildings. In PEŇÁZ, Petr; HANOUSKOVÁ, Michaela; ONDRA, Svatoslav. Proceedings of the Conference Universal Learning Design, Linz 2016. Brno: Masaryk University, 2016. s. 73-78. ISBN 978-80-210-8295-3. URL info
  • ČERVENKA, Petr, Michaela HANOUSKOVÁ, Svatoslav ONDRA a Karel SOBOL. Web Guide to Accessible Campus. Dublin: AHEAD - Association for Higher Education Access & Disability, 2015. s. 120-123. URL info
  • ČERVENKA, Petr, Michaela HANOUSKOVÁ, Lukáš MÁSILKO, Radek PAVLÍČEK, Jiří PECL a Petr PEŇÁZ. Proceedings of the Conference Universal Learning Design, Paris 2014. Brno: Masarykova univerzita, 2014. 113 s. ISBN 978-80-210-6882-7. URL info
  • DAMM, Christoph, Michaela HANOUSKOVÁ, Svatoslav ONDRA a Petr PEŇÁZ. Proceedings of the Conference Universal Learning Design, Brno 2013. Brno: Masarykova univerzita, 2013. 165 s. ISBN 978-80-210-6270-2. URL info
  • ČERVENKA, Petr, Michaela HANOUSKOVÁ, Lukáš MÁSILKO a Ondřej NEČAS. Tactile Graphics Production and its Principles. 2012. URL info
  • HANOUSKOVÁ, Michaela, Petr PEŇÁZ a Svatoslav ONDRA. Accessible document: a digital paradox. 2012. URL info
  • HANOUSKOVÁ, Michaela. Knihovní služby pro studenty se zdravotním postižením na Masarykově univerzitě. ITlib. Informačné technológie a knižnice. Centrum vedecko-technických informácií, 2010, roč. 2010, č. 03. ISSN 1336-0779. URL info
  • HANOUSKOVÁ, Michaela, Ondřej NEČAS a Karolína STEHLÍKOVÁ. Tactile Encoding and its Role in Higher Education. In 7th European Conference of International Council for Education of People with Visual Impairment. 2009. URL info
  • HANOUSKOVÁ, Michaela a Petr ČERVENKA. Kartografická díla pro zrakově postižené. 2009. info

9. 4. 2014

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.

More info