Publication details

Propojení dvou školních světů: subjektivní vnímání kvality života očima žáků na pomezí primárního a nižšího sekundárního vzdělávání

Title in English Connecting two school worlds: pupils´ subjective perception of quality of life between primary and lower secondary education
Authors

KOBLIHOVÁ Hana

Year of publication 2019
Type Article in Proceedings
Conference Recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů QUAERE 2019
MU Faculty or unit

Faculty of Education

Citation
Web Recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů
Keywords pupil´s quality of life; whole person education; educational assessment; Q methodology
Description This text links the quality of life area to the common pupil personality during two educational periods, primary and lower secondary school. Due to triangulation there will be applied three qualitative educational research methods (Q methodology, two different types of content analysis of pupil´s product). This approach underlines the individualization and whole person education with an aim to transfer the traditional educational assessment and hence educational research to the individualized assessment field.
Related projects:

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.

More info