RNDr. Michal Černý


Kancelář: bud. S/204
Žerotínovo nám. 553/6
602 00 Brno

Zobrazit na mapě

Telefon: 549 49 3941
E‑mail:
Životopis

Životopis

Identifikace osoby
  • Michal Černý, narozen 1987
    Bydliště: Brno
Pracoviště
  • Kabinet informačních studií a knihovnictví
    Filozofická fakulta MU
    Arna Nováka 1
    602 00 Brno
Vzdělání a akademická kvalifikace
  • 2012- doposud: Doktorský studijní program Obecné otázky fyziky. Školitel prof. RNDr. Jan Novotný, Csc.
  • 2016: Rigorózní řízení v programu Fyzika, oboru Učitelství fyziky pro střední školy. Práce na téma Antropický princip ve fyzice a filosofii.
  • 2010 - 2012: PřF MU a FI MU v navazujícím magisterském programu Fyzika. Diplomová práce na téma Vybrané kapitoly z fyziky a filosofie přírody.
  • 2009 - 2012: CMTF UP v bakalářském programu Teologie. Bakalářská práce na téma Život podzemní církve na Moravě na příkladu konkrétních osobností.
  • 2007 - 2010: PřF MU a FI MU v bakalářském programu Fyzika. Bakalářská práce na téma Experimentální ověřování vybraných fyzikálních modelů a aproximací.
Přehled zaměstnání
  • 2015 - doposud: FF MU KISK: specializovaný pracovník.
  • 2014 - 2015: FF MU INTERES: garant oborových didaktik.
  • 2012 - 2014: FF MU CEINVE: metodik, odborný pracovník.
  • 2012 - 2014: ÚVT SITMU: lektor.
  • 2012 - 2013: KF MU: lektor, fyzik.
Pedagogická činnost
  • V rámci pedagogického působení se soustředím především na otázky týkající se technologií ve vzdělávání a jejich implementací a hodnocením. Od tvorby jednotlivých vzdělávacích objektů až po celkové edukační pojetí a filosofický rámec.

    Další předměty a semináře, které vedu se věnují problematice práce s informacemi, kritickému čtení a interpretaci textů či filosofii informace.

Vědeckovýzkumná činnost
  • e-learning, distanční vzdělávání, webináře
  • technologie ve vzdělávání
  • PLE, digitální informační kurátorství
  • filosofické problémy přírodních věd
  • filosofie výchovy
  • historie přírodních věd
  • didaktika s využitím ICT
  • informační vzdělávání
Akademické stáže, studijní nebo pracovní pobyty
  • 2012 High School Teachers Programme at CERN.
  • 2013 Dálkový průzkum země at ESA.
  • 2. 11. 2012 – 8. 11. 2012: European Organization for Nuclear Research, Genève, CHE
    • Účast na High School Teachers Programme at CERN. Součástí pobytu byla exkurze po CERN a přednášky týkající se základních poznatků a experimentálních metod při výzkumu fundamentálních částic.
    • CZ.1.07/2.2.00/28.0182
Univerzitní aktivity
  • Garant studijní profilace Technologie ve vzdělávání
  • Garant specializačního studia: Koordinátor ICT
  • Koordinátor studia pro zisk pedagogické kvalifikace: Studium pedagogiky se zaměřením na technologie ve vzdělávání
Vybrané publikace
  • ČERNÝ, Michal. Digitální informační kurátorství jako univerzální edukační přístup. 1. vyd. Brno: Muni Press, 2017. 119 s. ISBN 978-80-210-8662-3. info
  • ČERNÝ, Michal. Tvorba digitálních vzdělávací objektů pro online prostředí: didaktické a technické poznámky k tvorbě digitálních vzdělávacích objektů (převážně) v konektivistickém a konstruktivistickém paradigmatu. 1. vyd. Brno: Flow, 2017. 111 s. ISBN 978-80-88123-17-0. info
  • ČERNÝ, Michal. Fundamentální fyzikální objevy z let 1918-1939 a jejich ohlas v českomoravském prostředí. In František Čapka, Radek Slabotínský. K problematice dějin průmyslu, techniky a exaktních věd v českých zemích a na Slovensku v 19. a 20. století. 1. vyd. Brno: Technické museum v Brně, 2017. s. 7-20, 14 s. Acta musei technici Brunensis. ISBN 978-80-87896-46-4. info
  • ČERNÝ, Michal. Epistemické otázky antropického principu ve vztahu k temné hmotě a energii. Proinflow, Brno: Masarykova univerzita, 2017, roč. 9, č. 2, s. 3-38. ISSN 1804-2406. URL info
  • ČERNÝ, Michal a Dagmar CHYTKOVÁ. Efektivní učení. 1. vyd. Brno: Bizbook, 2016. 159 s. ISBN 978-80-265-0479-5. info
  • ČERNÝ, Michal. K mezipředmětovému dialogu : interdisciplinární vzdělávání na příkladu desíti vybraných osobností historie vědy. 1. vydání. Brno: Středoevropský institut P. T. de Chardina, 2016. 77 s. ISBN 978-80-260-9790-7. URL info
  • ČERNÝ, Michal. Finální antropický princip ve filosofii, pedagogice a informační vědě. ProInflow, Brno: Masarykova univerzita, 2016, roč. 8, č. 1, s. 103-116. ISSN 1804-2406. URL info
  • ČERNÝ, Michal. Jak učit sám sebe. 1. vydání. Brno: BizBooks, 2016. 176 s. ISBN 978-80-265-0519-8. info
  • ČERNÝ, Michal. Informační systém ve vzdělávání : Od matrik k sémantickým technologiím a dialogovým systémům. Vydání první. Brno: Masarykova univerzita, 2016. 138 s. ISBN 978-80-210-8326-4. info
  • ČERNÝ, Michal. Brněnský rodák Kurt Gödel : matematik, fyzik, filosof. In Čapka, František; Slabotínský, Radek; Stöhrová, Pavla. Hospodářské dějiny Moravy a Slezka : vybrané kapitoly z 20. století. Brno: Technické muzeum Brno, 2016. s. 153-163, 11 s. Acta musei technici brunensis, sv. 11. ISBN 978-80-87896-34-1. info
  • ČERNÝ, Michal. Advanced graphs and analysis. Physics Education, Bristol (UK): IOPscience, 2016, roč. 51, č. 5, s. 18-20. ISSN 0031-9120. URL info
  • ČERNÝ, Michal. Processing data and creating graphs. Physics Education, Bristol: IOPscience, 2016, roč. 51, August, s. 21-23. ISSN 0031-9120. URL info
  • ČERNÝ, Michal. Distance education via webinars : research and practice. In Beseda, Jan. DisCo 2016 : Towards open education and information society : 11th conference reader. Prague: Center for Higher Education Study, 2016. s. 12-24, 13 s. ISBN 978-80-86302-62-1. URL info
  • ČERNÝ, Michal, Dagmar CHYTKOVÁ, Pavlína MAZÁČOVÁ a Gabriela ŠIMKOVÁ. Distanční vzdělávání pro učitele. 1. vyd. Brno: Flow, 2015. 176 s. ISBN 978-80-905480-7-7. info
  • ČERNÝ, Michal. Science and education as the anthropological obligation. In Demczuk, Marcin; Niewiadomy, Michał. PERSPEKTYWY CZŁOWIECZEŃSTWA – WYZWANIA XXI W. Poland: eConferences.eu, 2015. s. 57-64, 8 s. Międzynarodowa Konferencja Naukowa. ISBN 978-83-65021-01-4. info
  • ČERNÝ, Michal. Digitální informační kurátorství v pedagogickém kontextu. Brno: Flow, 2015. 85 s. ISBN 978-80-88123-03-3. URL info
  • ČERNÝ, Michal. Webináře ve vzdělávání: pedagogické a didaktické aspekty. Brno: Flow, 2015. 86 s. ISBN 978-80-88123-04-0. info
  • ČERNÝ, Michal. Informace jako antropologický fenomén. Brno: Flow, 2015. 99 s. ISBN 978-80-88123-08-8. info
  • ČERNÝ, Michal. Digital information curation as a form of formation of personalized learning enviromenments. In Beseda, Jan; Machát, Zbyněk. DisCo 2015 : From analog education to digital education 10th Conference Reader. Prague: Centre for Higher Education Studies, 2015. s. 145-158, 14 s. ISBN 978-80-86302-47-8. URL info
  • ČERNÝ, Michal, Dagmar CHYTKOVÁ, Pavlína MAZÁČOVÁ a Gabriela ŠIMKOVÁ. Informační vzdělávání pro učitele. 1. vyd. Brno: Flow, 2015. 133 s. ISBN 978-80-88123-07-1. info
  • ČERNÝ, Michal. Formování a rozvoj české fyzikální vědy a techniky 1862-1916. In Slabotínský, Radek; Stöhrová, Pavla; Gilbertová, Marie; Řezáčová, Eva. Kapitoly z hospodářských dějin Moravy a Slezska v 19. a 20. století : průmysl, technika a exaktní vědy. 1. vyd. Brno: Technické muzeum v Brně, 2015. s. 88-100, 13 s. Acta Musei technici Brunensis ; sv. 9. ISBN 978-80-87896-21-1. info
  • ČERNÝ, Michal. 12 trendů v české softwarové ekonomice: Technologické, ekonomické, sociální a etické aspekty ICT. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014. 139 s. ISBN 978-80-210-6803-2. info
  • ČERNÝ, Michal. Processing and visualization of measurement results in physical Laboratory. In Leoš Dvořák. The International Conference on Physics Education: Active learning – in a changing world of new technologies. Prague: Charles University in Prague, 2014. s. 1112-1119, 8 s. ISBN 978-80-7378-266-5. URL info
  • ČERNÝ, Michal a Dagmar CHYTKOVÁ. Myšlenkové mapy pro studenty. 1. vyd. Brno: BizBooks, 2014. 168 s. ISBN 978-80-265-0267-8. URL info
  • ČERNÝ, Michal. Zásadní objevy termodynamiky mezi lety 1824 a 1902. In Čapka František, Slabotinský Radek, Stöhrová Pavla. Průmysl, technika a exaktní vědy na Moravě a ve Slezsku : vybrané kapitoly z 19. a 20. století. Brno: Technické muzeum v Brně, 2014. s. 159-167, 9 s. Acta Musei technici Brunensis. ISBN 978-80-87896-12-9. info
  • ČERNÝ, Michal. Filosofické aspekty umělé inteligence v kontextu pedagogických paradigmat. Paideia, Praha: Univerzita Karlova, 2014, XI, č. 1, s. nestránkováno. ISSN 1214-8725. URL info
  • ČERNÝ, Michal. Několik poznámek k technické a didaktické realizaci webinářů (nejen) v akademickém prostředí. ProInflow, Brno: Masarykova univerzita, 2013, roč. 5, č. 1, s. 1-10. ISSN 1804-2406. URL info
  • ČERNÝ, Michal. Od objevu elektronu k Bohrovu modelu atomu: filozofický a fyzikální exkurz. Československý časopis pro fyziku, Česká republika: Fyzikální ústav AVČR, 2013, roč. 63 (2013), č. 5, s. 294-299. ISSN 0009-0700. info
  • ČERNÝ, Michal. Ernst Mach a jeho příspěvek atomismu, mechanice a teorii relativity. In Radek Slabotínský, Pavla Störová. K historii průmyslu, exaktních věd a techniky na Moravě a ve Slezsku I. Brno: Technické muzeum v Brně, 2013. s. 109-112, 4 s. Acta musei technici brunensis. ISBN 978-80-86413-66-2. info
  • ČERNÝ, Michal. Role informační gramotnosti v informační společnosti nahlížená historickou perspektivou evropské vzdělanosti a kultury. ProInflow, Brno: Masarykova univerzita, 2013, roč. 5, č. 2, s. 1-11. ISSN 1804-2406. URL info
  • ČERNÝ, Michal. Několik poznámek k antropologii Pierra Teilharda de Chardin s ohledem na filosofii výchovy. Paideia, Praha: Univerzita Karlova, 2013, X, Autumn 2013, s. nestránkováno. ISSN 1214-8725. URL info
  • ČERNÝ, Michal. Analýza a vizualizace dat (nejen) ve fyzikálním praktiku. Matematika, fyzika, informatika : časopis pro výuku na základních a středních školách, Praha: Prometheus, 2012, roč. 21, č. 9, s. 560-565. ISSN 1210-1761. info
  • ČERNÝ, Michal. Několik stručných poznámek (nejen) k de Chardinově příspěvku k teorii informace. ProInflow, Brno: Masarykova Univerzita, 2012, roč. 4, č. 2, s. nestránkováno. ISSN 1804-2406. URL info
  • ČERNÝ, Michal. Požadavek interdisciplinárnosti v edukačním procesu. In Petr Dub, Jana Musilová. Ernst Mach - fyzika - filosofie - vzdělávání. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010. s. 239-242, 4 s. ISBN 978-80-210-4808-9. doi:10.5817/CZ.MUNI.M210-4808-2011-239. Fulltext info

3. 12. 2016

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info