Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D.


e‑mail:
Životopis

Životopis

Identifikace osoby
  • Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D.
Pracoviště
  • FNUSA-ICRC, Pekařská 664/53, Brno & RECETOX, Přírodovědecká fakulta MU, Kotlářská 267/2, Brno
  • Katedra anglistiky a amerikanistiky, Filozofická fakulta MU, Arne Nováka 1, Brno
  • Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky MU (Středisko Teiresiás), Komenského náměstí 2, Brno
Funkce na pracovišti
  • projektová manažerka
  • lektorka
Vzdělání a akademická kvalifikace
  • 2016: PhD Didakika cizího jazyka PdF MU, disertace: Reading in English as a foreign language in deaf university students
  • 2006: Mgr. Anglický jazyk a literatura a Dějiny umění FF MU
Přehled zaměstnání
  • 2017 - : odborná pracovnice, Katedra anglistiky a amerikanistiky FF MU (externí spolupráce)
  • 2017 - : koordinátorka výzkumu a projektová manažerka, FNUSA-ICRC a PřF MU
  • 2016: odborná asistentka, Centrum jazykového vzdělávání Univerzity obrany
  • 2015 - : lektorka, Středisko Teiresiás MU (extení spolupráce)
  • 2011 - 2016: doktorská studentka (výuka, vedení závěrečných prací)Katedra anglického jazyka a literatury PdF MU
  • 2010 - 2015: lektorka, koordinátorka jazykového vzdělávání neslyšících, Středisko Teiresiás MU
  • 2005 - 2009: lektorka, Jazyková škola při KAA FF MU
Pedagogická činnost
  • vedení seminářů (Online English pro studenty se specifickými potřebami, Angličtina pro sluchově postižené - konverzace, Online English for International Mobility, Řečové dovednosti, Gramatika, Jazyková cvičení a reálie, Didaktika)
  • vedení diplomových prací
  • zkušební komise Učitelství anglického jazyka a literatury KAA FF MU
Vědeckovýzkumná činnost
  • čtení s porozuměním v AJ, didaktika AJ pro studenty se specifickými potřebami, čtení neslyšících, využítí eye trackingu při studiu čtení neslyšících v AJ
  • spolupráce na řešení projektu Erasmus+ LangSkills (Language Skills of Deaf Students for EU Mobility), Středisko Teiresiás
Akademické stáže, studijní nebo pracovní pobyty
  • 24. 5. 2015 – 14. 6. 2015: Eötvös Loránd University, Budapest, Freemover, HUN
    • Pobyt byl věnován práci na doktorském výzkumu, především analýze dat. Práce na kvalitativní analýze byla doplněna podrobným studiem metodologické literatury zabývající se analýzou a zpracováním dat z kvalitativního výzkumu. Během pobytu probíhaly konzultace s odbornicemi z Katedry aplikované lingvistiky, které mají zkušenost jak s kvalitativním výzkumem tak se zkoumáním problematiky výuky AJ u neslyšících studentů.
  • 21. 6. 2015 – 26. 6. 2015: University of Sheffield, Sheffield, GBR
    • Letní škola Evropské asociace výzkumu ve vzdělávání EERA pro doktorské studenty na téma "Data a výzkum ve vzdělávání".
  • 1. 9. 2015 – 30. 6. 2016: Humboldt University of Berlin, Berlin, Stipendia DAAD, DEU
    • Roční studijní pobyt v rámci výzkumného grantu pro doktorské kandidáty.
Vybrané publikace
  • TÓTHOVÁ, Lenka a Jitka SEDLÁČKOVÁ. Academic mobilities of students with hearing impairment: Welcoming the challenges with specialized online course of written English. In 14th ESSE Conference. 2018. URL info
  • CHAMONIKOLASOVÁ, Jana, Ivona SCHÖFROVÁ, Jiří RAMBOUSEK, Kateřina BLAŽKOVÁ, Michael Matthew KAYLOR, Filip KRAJNÍK, Jiří LUKL, Jana PELCLOVÁ, Jitka SEDLÁČKOVÁ a Thomas Donaldson SPARLING. 14th ESSE Conference. 2018. Mezinárodní konference Evropské asociace anglistů uspořádaná Katedrou anglistiky a amerikanistiky FF MU a Českou asociací anglistů info
  • SEDLÁČKOVÁ, Jitka. Individuální rozdíly v učení se cizím jazykům: specifická situace neslyšících. Komenský, Masarykova univerzita, 2017, roč. 141, č. 3, s. 38-42. ISSN 0323-0449. info
  • SEDLÁČKOVÁ, Jitka. Challenges of the Reading Comprehension Development of Deaf Learners in the Foreign Language Classroom: Putting Theory into Practice. In Ewa Domagała-Zyśk and Edit H. Kontra. English as a Foreign Language for Deaf and Hard-of-Hearing Persons: Challenges and Strategies. Newcastle upon Tyne, UK: Cambridge Scholars, 2016. s. 109-134, 26 s. ISBN 978-1-4438-9534-7. URL URL info
  • JANÍKOVÁ, Věra, Jana JAŠKOVÁ, Jana CHOCHOLATÁ, Marie STODOLOVÁ, Pavel ZLATNÍČEK, Martina ČEŘOVSKÁ, Miroslav JANÍK, Eliška DUNOWSKI, Ivana HOVOŘÁKOVÁ, Jitka SEDLÁČKOVÁ, Gabriela HUBLOVÁ, Pavla JAHODOVÁ, Adéla STRAKOVÁ, Veronika TOMÁNKOVÁ, Michaela ŠAMALOVÁ a Slavomíra KLIMSZOVÁ. Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům III. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014. 379 s. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity 171. ISBN 978-80-210-7568-9. info
  • FONIOKOVÁ, Zuzana a Jitka SEDLÁČKOVÁ. Reading strategy instruction for deaf learners of English : definitions, contexts and implications. In Ewa Domagała-Zyśk. English as a foreign language for deaf and hard of hearing persons in Europe. Lublin: Wydawnictwo KUL, 2013. s. 135-152, 18 s. ISBN 978-83-7702-598-7. info

1. 4. 2019

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info