
Společně vytváříme kulturu kvality výuky
Na Masarykově univerzitě si uvědomujeme, že vzdělávání je první rolí vysoké školy. Výuku vnímáme jako proces umožňující růst studujících i vyučujících, kteří jsou otevřeni spolupráci a novým přístupům. Pro kvalitní výuku je klíčový respekt a dialog mezi všemi zúčastněnými a rovné příležitosti v přístupu ke vzdělávání. Na tomto cíli pracujeme společně se všemi fakultami Masarykovy univerzity.
Našim cílem je, abychom na MU uměli kvalitní výuku definovat, sledovat, hodnotit a podporovat.
Víme, jak kvalitní výuka vypadá
Definovat kvalitní výuku nám pomáhá Kompetenční rámec: Pedagogické kompetence vysokoškolských vyučujících. Vymezuje a představuje pedagogické kompetence vyučujících, čímž přispívá k formulaci sdílené vize kvality výuky na Masarykově univerzitě. Kompetenční rámec zároveň představuje východisko pro tvorbu nástrojů využívaných při sledování, hodnocení a podpoře kvality pedagogické činnosti vysokoškolských vyučujících.
Sbíráme a reflektujeme data o kvalitě výuky
Díky dlouhodobě vysoké návratnosti předmětové ankety máme možnost sledovat a následně reflektovat zpětnou vazbu studujících na vyučovací předměty. Tyto informace jsou doplňovány jinými způsoby sledování kvality výuky, jako jsou například pravidelná tematická hodnocení.
Oceňujeme pedagogickou činnost
Hodnocení pedagogické činnosti vyučujících probíhá při habilitačních řízeních a řízeních ke jmenování profesorem, hodnocení zaměstnanců i při schvalování a pravidelném hodnocení studijních programů. Vynikající vyučující na Masarykově univerzitě jsou také oceňováni ve třech kategoriích Cen rektora MU i v nové Ceně prorektora za kvalitní výuku.
Podporujeme vyučující v jejich rozvoji
Podpora vyučujících v rozvoji pedagogických kompetencí je nezbytnou podmínkou budování kultury kvality výuky. Centrum rozvoje kompetencí nabízí workshopy a vzdělávací programy pro vyučující v různých fázích kariéry. Inovace vyučovacích předmětů, předměty CORE a využití AI ve výuce jsou v rámci interních výzev podpořeny finančně a metodicky.
Články z magazínu M o výuce
-
Výuka, která má smysl: úspěšné projekty a nové ocenění
Sdílení nápadů a zkušeností z výuky, živé diskuse a udělení nové ceny prorektora za kvalitní výuku bylo součástí inspirativního...
-
Vzdělávání v paliativní medicíně proniklo do výuky mediků
V Simulačním centru Lékařské fakulty MU (SIMU) se setkali lidé, kteří se věnují paliativní péči. Zaměřili se na to, jak ji...
-
Komise NAÚ vyzdvihla příklady dobré praxe MU
Masarykova univerzita úspěšně prošla vnějším hodnocením Národního akreditačního úřadu (NAÚ). Posuzována byla kvalita studijních...
-
Kvalita, důvěra a výzvy: 25 let hodnocení vysokých škol
Jubilejní 25. ročník konference Hodnocení kvality vysokých škol (HKVŠ) se stal nejen příležitostí k odborné diskusi, ale...