Informace o projektu

Informace o projektu
Zavedení postgraduálního studia aplikované behaviorální analýzy na PdF MU pro využití ve školách pro práci s dětmi s poruchou autistického spektra

Kód projektu
MSMT-23156/2016-1
Období řešení
6/2016 - 12/2016
Investor / Programový rámec / typ projektu
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR
Fakulta / Pracoviště MU
Pedagogická fakulta

Aplikovaná behaviorální analýza (ABA) vychází z principů učení a chování – behaviorismu. Zabývá se funkčním vztahem mezi prostředím a lidským chováním. Na základě podrobné analýzy zjišťuje, proč určité chování vzniká a jak je možné jej modifikovat. Pomocí metodologie ABA se následně eliminuje nežádoucí chování, děti se učí novým dovednostem každodenního života, posiluje se adaptace, sebeobsluha, zlepšuje komunikace a sociální interakce. Přestože se jedná o jednu z nejúčinnějších metod učení u žáků s poruchami autistického spektra (PAS) a dalšími speciálními vzdělávacími potřebami (SVP), není v současnosti v ČR používána a neexistuje ani systém vysokoškolské přípravy odborníků, kteří by metodami ABA působili ve školách, školských zařízeních a dalších organizacích poskytujících podporu dětem s PAS a dalšími neurovývojovými poruchami. Mimořádné projektové finanční prostředky budou využity na aktivity směřující k vybudování uceleného systému postgraduálního vzdělávání pedagogických pracovníků v ABA formou DVPP, včetně supervidované praxe, tak aby byly pokryty potřeby raného učení osob s PAS a SVP. Teoretická část studia bude zahrnovat 270 hodin přímé výuky a praktická část 1 500 hodin praxe se supervizí. Bez podpory projektu MŠMT by nebylo možné systém vybudovat z prostředků VŠ či plateb studentů a pedagogických pracovníků.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info