Informace o projektu
Metodologická a organizační příprava výzkumu rozvoje kompetence k řešení problémů
- Kód projektu
- MUNI/41/103/2009
- Období řešení
- 1/2009 - 12/2009
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Programy podporované ze specifického výzkumu (NESPADAJÍ SEM PROJEKTY PŘIHLAŠOVANÉ DO SOUTĚŽE VYHLÁŠENÉ NA PODZIM 2009)
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Pedagogická fakulta
- Mgr. Richard Macků, DiS., Ph.D.
- Klíčová slova
- Kompetence, kompetence k řešení problémů, problémové kontinuum, filozofie pro děti, výchova zážitkem, výzkum, metodologická příprava, organizační příprava
Projekt Metodologická a organizační příprava výzkumu rozvoje kompetence k řešení problémů je první fází navrhovatelova disertačního projektu, který se zaměřuje na problematiku vlivu konkrétních pedagogických metod na rozvoj kompetence k řešení problémů. Cílem dílčího projektu je zpřesnit teoretická východiska, vymezit konkrétní metody výzkumu a po organizační stránce výzkum připravit.
Výsledky
- publikace (teoreticko-metodologická studie) s názvem „Metody rozvoje kompetence k řešení problémů jako předmět pedagogického výzkumu“ v recenzovaném sborníku z konference ČAPV (viz příloha) - úvodní teoretická studie disertační práce (založena na studiu zdrojů získaných v zahraničí) - rozpracováno - publikace poznatků získaných na stáži v Norsku prostřednictvím oficiálního webu Filozofie pro děti v ČR (http://www.p4c.cz) - rozpracováno (dokončeno bude po absolvování dlouhodobého pobytu v Norsku na základě stipendia Norway Research Council, o které bylo požádáno). - pobyt na Summer school na Oslo University College na přelomu června a července 2009 se neuskutečnil z důvodu nekonání kurzu pro nízký počet přihlášených; namísto toho se uskutečnila náhradní stáž v termínu 20. - 23. 9. 2009 zaměřená na seznámení s norskými výzkumnými spolupracovníky, poznání systému jejich práce a organizační přípravu výzkumu (viz odrážka výše)
Publikace
Počet publikací: 1
2009
-
Konfereční příspěvek - Metody rozvoje kompetence k řešení problémů jako předmět pedagogického výzkumu
Rok: 2009, druh: Další prezentace na konferencích