Informace o publikaci

Srovnávací reklama bez srovnání?

Autoři

KOTÁSEK Josef

Rok publikování 2013
Druh Článek ve sborníku
Konference Aktuální problémy práva v podnikatelském prostředí ČR a EU - sborník abstraktů (hlavní sborník v tisku)
Citace
Klíčová slova comparative advertising, misleading advertising, consumer, comparative price advertising
Popis Příspěvek se zabývá transpozicí směrnice Evropského parlamentu a Rady 2006/114/ES, o klamavé a srovnávací reklamě do českého soukromého práva. Srovnávací reklama je pojata jako reklama, která přímo či nepřímo identifikuje jiného soutěžitele, jeho zboží či služby. Klasifikace reklamy jako „srovnávací“ je variabilní a otevírá se různým interpretacím. Zvláštní pozornost je proto třeba věnovat legální definici o srovnávací reklamě, ke které existuje řada významných a přínosných rozhodnutí ESD. Autor obhajuje restriktivní interpretaci této legální definice, která vychází z toho, že komparace (nikoliv pouze identifikace jiného soutěžitele) je imanentní a přirozenou součástí každé srovnávací reklamy.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info