Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Vztah mýtů o vzdělávání nadaných k preferenci vzdělávacího opatření v pohledu učitelů
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2014 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Svět nadání |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | http://talentovani.cz/documents/10157/124264/Vztah_mytu_o_vzdelavani_nadanych_k_+preferenci.pdf/bc0a406f-5a0f-4181-b2e7-79ba84db667e |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | myths; gifted; teachers; education |
| Popis | Cílem výzkumu bylo zjistit, jaký vliv mají mýty o nadaných žácích na postoj učitelů ke způsobu vzdělávání těchto žáků. Souboru 434 učitelů (366 žen) byly administrovány vybrané položky dotazníku Průzkum postojů a vnímání nadání (Bain, Choate & Bliss, 2006), které mapují nejfrekventovanější mýty týkající se podstaty nadání, sociálních a emocionálních charakteristik nadaných a jejich vzdělávání. Výsledky naznačují souvislost mezi percepcí nadaných v kontextu dichotomie adaptace/maladaptace a preferencí vzdělávání formou integrace/segregace a nevyhraněné ho/pozitivního postoje k akceleraci. Zjišťování postojů učitelů ke vzdělávání nadaných by podle autorek studie mělo předcházet jejich aktivnímu zapojení do vzdělávání této populace žáků. |
| Související projekty: |