Informace o publikaci

“What is the date today?”: A dialogist perspective on expert EFL teachers’ classroom interaction

Logo poskytovatele
Autoři

TŮMA František

Rok publikování 2015
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Journal of Language and Cultural Education
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Doi http://dx.doi.org/10.1515/jolace-2015-0019
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova classroom interaction; dialogism; conversation analysis; English as a foreign language; learning; teaching
Popis Studie představuje mikroanalýzu jedné epizody z hodiny angličtiny, ve které se učitelka a žáci zabývali koncepty "date" a "day" (a v souvislosti s tím uváděním data v angličtině), což žáci neměli ještě plně internalizováno. Konverzační analýza a koncepty ze sociokulutrní teorie byly v analýze použity k tomu, aby poodhalily, jakým způsobem bylo dosahováno vzájemného porozumění. Je vyvozeno, že prezentovaná perspektiva dialogismu může osvětlit složitosti procesů vyučování a učení.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info